معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) کشور گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که هفته آینده با مشارکت وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت و سازمان بهزیستی کشور منعقد می شود ۱۴۰ هزار کودک زیر پوشش غربالگری بینایی قرار می گیرند.
کد خبر: ۱۰۱۲۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 01 December 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ مجتبی ابراهیمی  در همایش بزرگداشت هفته معلولان و توزیع ۶۵ ویلچر اهدایی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: هدف از اجرای این طرح اینست که هیچ کودک محرومی در کشور بخاطر مشکلات مالی دچار کم بینایی و نابینایی نشود.

وی ادامه داد: با عقد این تفاهم نامه چنانچه کودکان زیرپوشش پس از معاینه به عینک و یا جراحی چشم نیاز داشته باشند، بصورت رایگان به آنها اعطا خواهد شد.

وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه دیگری در هفته گذشته ویژه غربالگری شنوایی کودکان محروم خبر داد و افزود: هدف از اجرای این طرح پیشگیری از ناشنوایی کودکان محروم کشور است و در این زمینه برای تامین هزینه کاشت حلزون از آنها حمایت خواهد شد.

ابراهیمی با ذکر اینکه سلامت کودکان محروم اولویت این بنیاد است، افزود: یکی دیگر از برنامه های این بنیاد در حمایت از کودکان محروم اهدا ویلچر برای کودکان زیر ۱۴ سال است که در این زمینه در سطح کشور این اقدام برای توزیع ۲۷ هزار دستگاه آغاز و سهم ایلام ۶۵ دستگاه ویلچر است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) ایلام نیز در این آیین گفت: این بنیاد همواره برای حمایت از نیازمندان و محرومان در کنار بهزیستی بوده است.

محمد زارع یکی از مهمترین اقدام های این ستاد را پرداخت سه هزار میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی و خرد عنوان کرد و گفت: همه ارگان ها باید برای خدمات رسانی هرچه بهتر به معلولان با بهزیستی همکاری و مشارکت داشته باشند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار