مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام:
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام از رویت دومین پلنگ ایرانی در شهرستان ملکشاهی خبر داد و گفت: تصویر این پلنگ ایرانی توسط محیط بان مهدی مامی و محمد پایند طبیعت دوست ملکشاهی در دوربین‌های تله دار رویت شد.
کد خبر: ۱۰۱۲۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰ 30 November 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ غلامرضا ابدالی مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام از رویت دومین پلنگ ایرانی در شهرستان ملکشاهی خبر داد و گفت: به دنبال گزارشات مردمی مبنی بر مشاهده پلنگ در یکی از مهمترین زیستگاه‌های حیات وحش ملکشاهی، محیط بانان جهت مستندسازی حضور پلنگ، اقدام به نصب دوربین تله‌ای در آن منطقه کردند.

وی افزود: علاوه بر ثبت تصویر پلنگ، تصاویر سایر گونه‌های حیات وحش از جمله خرس قهوه‌ای، گرگ خاکستری، گراز، تشی، روباه و شغال نیز در این دوربین به ثبت رسید، که باید گفت وجود تنوع گونه‌های جانوری، نشان از بکر بودن طبیعت آن منطقه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام همچنین ابراز داشت: تصویر این پلنگ ایرانی توسط محیط بان "مهدی مامی" و "محمد پایند" طبیعت دوست ملکشاهی در دوربین‌های تله دار رویت شد.

وی یادآور شد: در تیرماه سال جاری برای نخستین بار با نصب دوربین تله‌ای توسط محیط بانان، وجود پلنگ در یکی از زیستگاه‌های ملکشاهی رویت شد و تصویر اینگونه با ارزش به صورت مستند ثبت شد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار