مدیرکل بحران استانداری ایلام گفت: رزمایش ایمنی در برابر زلزله همزمان با سراسر کشور به روش حضوری و مجازی در مدارس این استان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۱۲۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵ 30 November 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ آیت قیصربیگی  در مراسم رزمایش ایمنی در برابر زلزله در مدارس که امروز همزمان با سراسر کشور و به دو روش حضوری و مجازی با رویکرد آمادگی در برابر زلزله در شرایط پاندمی و با شعار «مدرسه ایمن- جامعه تاب آور» در مدارس استان ایلام برگزار شد، ضمن تاکید بر نقش حیاتی آموزش در بالابردن آگاهی دانش آموزش در نحوه مقابله با حوادث و بلایای طبیعی در سطح جامعه افزود: هرساله این رزمایش بصورت نمادین در کشور و استان با این هدف که یک یادآوری برای همه ما در راستای ارتقای آگاهی و نحوه درست برخورد با زلزله و خود مراقبتی های در حین حادثه شکل گیرد و و بطور قطع این برنامه ها نباید منتج به یک روز شود.

وی آمادگی دانش آموزان در برابر زلزله در مناطق زلزله خیز را یک موضوع حیاتی عنوان کرد و یادآور شد: استان ایلام هم یک منطقه حادثه خیز به ویژه در موضوع زلزله است و تجربیات و شواهد گذشته به خوبی این پیام را به ما می دهد که باید همیشه برای رویارویی با این بلایای طبیعی آماده باشیم.

دبیر ستاد مدیریت بحران استان ایلام تاکید کرد: اگرچه ما نمی توانیم جلوی زلزله را بگیریم اما می توانیم با آموزش درست و با اجرای رزمایش های مختلف نحوه صحیح برخورد با حوادث و مخاطرات طبیعی را در سطح جامعه آموزش دهیم و از خسارات جانی و مالی بیشتر جلوگیری کنیم.

وی در پایان ضمن اینکه اجرای رزمایش ایمنی در برابر زلزله در مدارس استان را خوب ارزیابی کرد، پیشنهاد داد: با توجه به اهمیت و گستردگی جمعیت دانش آموزان و همچنین حادثه خیز بودن کشور و استان در بحث بلایای طبیعی یک واحد درسی با همین موضوع در مقاطع مختلف تحصیلی ایجاد شود. /م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار