بدون شک رسانه ها بعنوان نمایندگان افکار عمومی به خاطر منافع مردم استان و در راستای صیانت از حقوق ملت و پیشگیری از انحراف برنامه ها ووعده های دولت سیزدهم با قدرت ،دقت وظرافت رفتارها را رصد خواهد کرد و مانع از تکرار رفتارهایی خواهد شد که خروجی آن به بی اعتماد سازی مردم و محاق رفتن توسعه استان منجر شود .
کد خبر: ۱۰۱۲۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷ 29 November 2021

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::امروز با معرفی بدون حاشیه استاندار جدید ایلام از سوی وزیر کشور فصل جدیدی در مدیریت استان آغاز شد. صرفنظر از تمامی جنجال های شکل گرفته در یکی دوماه اخیر  آن هم بر سر معرفی استاندار ایلام از سوی جریان های مختلف ،با تصمیم دولت مبنی بر انتصاب فردی بیرون از دایره قدرت ،تاحدودی آتش اختلافات نیز فروکش کرد .

با انتخاب وزیر کشور ،تایید هیات دولت و با حکم دکتر سید ابراهیم رییسی ،سکان مدیریت ارشد استان در دست دکتر حسن بهرام نیا قرار گرفت . تصمیمی عقلانی در ورای سهم خواهی های جریانی وقومی که می تواند در صورت مدیریت درست آن تامین کننده منافع مردم استان ایلام باشد.

صرفنظر از تمامی حاشیه سازی ها و بگو مگوهایی که این ماهها همه ما بدان واقفیم ،این تصمیم دولت می تواند منشاء شکل گیری یک اجماع درست بر محور منافع مردم استان ایلام باشد . پس بر همه کسانیکه دل درگرو توسعه استان وتحقق برنامه های دولت برای رفع مشکلات مردم دارند لازم است که با کنار گذاشتن تمامی اختلافات و پای گذاشتن بر سهم خواهی ها در ادامه راه یارگیر نماینده دولت در استان باشند.

اما از همین ابتدای راه ذکر چند نکته مهم و اساسی ضروری به نظر می رسد ،نکاتی که با اهتمام بدان از سوی نماینده دولت در استان ،مسیر را برای پیشرفت  و حرکت بدون حاشیه قطار مدیریت استان هموار نماید ؛

نکته اول ؛در استان گروهها و تیم های مختلفی خواستار سهم خواهی از دولت جدید هستند. براساس یک عرف سیاسی امری بدیهی است که همفکران دولت مستقر باید سهمی در مدیریت جدید دریافت نمایند. تحقق این امر باید براساس شایسته سالاری نه بر اساس سهم خواهی و فشار بر مدیریت جدید استان دنبال شود .

بنابراین معرفی گزینه های متعدد از سوی جریانات قدرت صرفا برای تحقق سهم خواهی ها از قدرت بوده است وعدم توفیق در این راه می تواند همچنان سهم خواهی جریانات از قدرت را زنده نگه دارد،موضوعی که در صورت عدم مدیریت درست آن می تواند به شکل  اختلاف و احیانا تقسیم مدیریت استان در بین افراد ناتوان ظهور وبروز نماید .

نکته دوم؛استاندار جدید ایلام سهم هیچ جریان قدرتی در استان ایلام نیست ،بهرام نیا تنها با تکیه بر توانمندی ها،تجربه و تخصص خود توانسته است نظر وزارت کشور و دولت را به خود جلب نماید ،پس وی برخلاف رفتارهای گعده ای و محفلی برای تصاحب قدرت و تقسیم پست های مدیریتی ،محصول تصمیمات شفاف و برون گعده ایست و نباید به راحتی تسلیم گروههای فشار وجریانات سهم خواه در استان شوند.

اینکه به محض آغاز رسمی فعالیت استاندار،عده ای به دنبال نمایش نقش خود در روی کار آمدنشان باشند ،نشات گرفته از یک رویکرد غلط و بر مدار سهم خواهی ها از جریان قدرت است. هیچ کسی غیر از شخص دکتر بهرام نیا نمی داند که فرآیند انتخاب ایشان چگونه بوده و بر چه اساس توانست مسند مدیریت ارشد استان را در اختیار بگیرند .

نکته سوم ؛آنگونه که پیداست سهم خواهان قدرت از خواسته خود کوتاه نخواهند آمد و از تلاش خود برای تحقق خواسته هایشان در حوزه قدرت نخواهند کاست ،از اینرو شکل دهی گعده ها ونشست های محفلی دور از انتظار نیست ،محفل هایی که به تقسیم مصادر مدیریتی استان در غیاب شایستگان منجر خواهد شد ،همان دغدغه نخبگان که از قرار معلوم به شکل و شمایل دیگری به استان تحمیل خواهد شد.

همه باید بدانند که دولت سیزدهم محصول حضور و رای مردم است نه برگه های کاغذی به نام احکام مسئولیت های رنگارنگ ستادهای انتخاباتی که صرفا در دوران پسا انتخابات کارکرد خود را به منصه ظهور می رسانند ،پس صاحب این دولت اراده مردم هستند ،عامل روی کارآمدن دولت انقلابی مردمانی هستند که بر روی برگه های رای خود ،نام سیدابراهیم رییسی را درج نمودند نه احکامی که تا اعلام پیروز انتخابات ، از سر ملاحظه کاری حتی از جیب کت دارندگان آن هم خارج نشدند !

نکته آخر اینکه  ؛ باید همه اعم از سیاسیون ،جریان قدرت ومدیریت جدید استان این موضوع مهم را مدنظر داشته باشند که هیچ کسی حق ندارد بر سر منافع مردم بازار سیاه تقسیم پست و مصادر مدیریتی راه بیاندازند ،همه باید بدانند که استان ایلام زخم خورده گعده ها ،باندها و محفلهای تقسیم قدرت است !

بدون شک رسانه ها بعنوان نمایندگان افکار عمومی به خاطر منافع مردم استان و در راستای صیانت از حقوق ملت و پیشگیری از انحراف برنامه ها ووعده های دولت سیزدهم با قدرت ،دقت وظرافت رفتارها را رصد خواهد کرد و مانع از تکرار رفتارهایی خواهد شد که خروجی آن به بی اعتماد سازی مردم و محاق رفتن توسعه استان منجر شود .

مخلص کلام اینکه زمان به سرعت در حال گذر است ،استان ایلام زخم خورده نامرادی های رنگارنگی از جنس تبعیض ،دوگانگی ،منفعت طلبی ،باند بازی و رفتارهای محفلی جریانات مختلف و مهم تر از همه قرار گرفتن مدیریت استان در مدار حاشیه هاست فرصت آزمون وخطاها به پایان رسیده و مردم در انتظار کار عملی در مسیر پایان یافتن مشکلات تلبار شده خود هستند !پس باید مراقبت کرد  به اسم آشتی کنان وراضی کردن سهم خواهان منافع مردم استان در معرض تاراج قرار نگیرد !

مدیریت ارشد استان باید بدانند که این راضی نشدن ها صرفا یگ ابزار فشار برای نیل به اهداف قدرت طلبانه  است واین موضوع  هیچ خللی در روند مدیریت اقتدارگرایانه وی ایجاد نخواهد کرد،از اینرو ارعاب وخط ونشان کشیدن ها کمترین تزلزلی در روند مدیریت ایجاد نخواهد کرد و مدامی که افکار عمومی به مدد رسانه ها بعنوان نمایندگانشان در مسیر حمایت از مدیریت ارشد استان قرار دارد ،خط ونشان کشیدن ها به هدف نخواهد رسید !

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار