فرمانده انتظامی شهرستان چرداول گفت: انعکاس اخبار، اطلاع رسانی و آگاه سازی همراه با شفاف سازی برای مردم به طور قطع در اذهان عمومی تاثیر گذار بوده و موجب احساس امنیت در آنها می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱ 25 November 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ مهدی خانی با اشاره به اینکه شعاع دید ما نسبت به بسیاری از مسایل باید گسترده باشد افزود :امنیت استان در سطح بالایی بوده و الحمدلله استان ایلام نسبت به دیگر استان ها از امنیت مطلوبی برخوردار است.

سرهنگ مهدی خانی یادآور شد : با توجه به اینکه برخی اتفاقات ،رویدادها و آسیب ها ممکن است نسبت به جمعیت بالا باشد اما برای کاهش آسیب ها و جرایم فرهنگ سازی و افزایش تاب آوری در بین مردم باید در دستور کار قرار گیرد. 

وی تاکید کرد : اهمیت احساس امنیت از امنیت بالاتر است که با تلاش و همکاری نیروی انتظامی و دیگر عوامل، امنیت در شهرستان چرداول بالاست. 

فرماندار انتظامی شهرستان چرداول یادآور شد : در این شهرستان جرایم خشن مثل سرقت منزل ،تجاوز به عنف و قتل کنترل شده است و خیلی از جرایم خشن وجود ندارد و بخشی نیز سیر نزولی دارد. 

وی افزود: اراذل و اوباش متاسفانه به علل مختلف روانی اجتماعی و فرهنگی در جوامع مختلف حضور دارند که خانواده ها نقش بسزایی در ظهور و بروز این دسته از افراد را دارند. 

سرهنگ مهدی خانی بیان داشت : در این شهرستان اراذل و اوباش به آن معنای مرسوم وجود ندارد ،اراذل و اوباش سطح اول در شهرستان نداریم و سطح دوم نیز با رویکردی فرهنگی و روان درمانی رفتار آنان که عمدتا مبتنی بر خودنمایی و برتری جویی طایفه ای است، کنترل شدند. 

وی افزود :در این منطقه چون بافت قبیله ای و طایفه ای است بزرگان و ریش سفیدان نقش مهمی در کنترل آسیب ها و شرارت ها دارند ،نقش دهی به این قشر ضرورت دارد. 

فرمانده انتظامی چرداول با اشاره به اینکه پلیس بدنبال احصا اراذل و اوباش و تشکیل بانک اطلاعات برای آنان است افزود:بسیاری از ماموریت های نیروی انتظامی از سوی رسانه‌های شهرستان اطلاع رسانی می‌شود. 

وی یادآور شد : مواد مخدر و فروش و مصرف آن علل متعددی دارد که باز هم خانواده ها در شکل‌گیری و بروز آن نقش دارد. این آسیب معلول عواملی مختلفی است که در آن نقش دارند ،دستگاه‌های متعدد باید پای کار بیایند چرا که معتقدیم برخورد انتظامی صرف جوابگو نیست. 

سرهنگ مهدی خانی افزود : مواد مخدر بالایی خانمان‌سوز است ،ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی در این عامل وجود دارد. انتظار دارم مردم در راستای شناسایی عوامل توزیع مواد مخدر همکاری اطلاعاتی داشته باشند. 

وی بیان داشت : در بحث شناسایی و جمع آوری معتادان پرخطر از سطح پارک ها و معابر اقدامات خوبی صورت گرفته است اما نبود مکان نگهداری آنان و امکان بازگشت آنان یک دغدغه جدی است.

فرمانده انتظامی شهرستان چرداول با اشاره اینکه آمارها از کاهش سرقت در شهرستان حکایت دارد، افزود : باید دنبال خشکانیدن ریشه های سرقت باشیم ،دستگیری و زندانی کردن آنان یک مسکن است. 

وی بیان داشت : در این شهرستان با خودروهای پلاک مخدوش برخورد جدی به عمل آمد ،برخی بخاطر دور زدن دوربین های کنترلی و جریمه ،برخی بخاطر تصادف وبرخی هم تعمدی بود که با آنان برخورد شد. 

سرهنگ مهدی خانی تاکید کرد : این اقدامات به تنهایی از سوی پلیس بدست نیامده است ،تمامی دستگاه ها ،مردم ،رسانه ها در این مقوله دخالت و نقش آفرینی داشته اند و این که رسانه ها بزرگترین همکاران نیروی انتظامی هستند ،دغدغه ما امنیت است و دوستان رسانه در تامین آن همکاری خوبی با ما داشته اند. 

وی با اشاره به اینکه جنگ، جنگ نرم است و قلم و فضای مجازی در این جنگ، جنگ افزار و فعالین رسانه، سربازان این صحنه رویارویی هستند افزود : نقد رسانه باید منصفانه بوده و در پخش آن نیز باید همه جوانب آن مدنظر باشد. /م 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار