از هفته آینده با روی کار آمدن رسمی استاندار جدید ایلام ، فصل نوینی از کار و تلاش بر محور مدیریت جدید شکل خواهد گرفت و به موازات شکل گیری هسته جدید مدیریت در استان  ،همه ما باید تلاش کنیم تا با کمک به آن  ،آغازگر تلاشی دوباره برای رفع نقصان ها ،بهبود وضعیت مردم ،کاهش دغدغه های عمومی حول محور تحقق برنامه های دولت سیزدهم باشیم.
کد خبر: ۱۰۱۱۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰ 25 November 2021

تابناک ایلام علی اصغر اسدی :: بالاخره دولت سیزدهم با تعیین استاندار مابقی استانهای کشور ،پرونده انتصاب مدیران میانی کشور را بست تا آغازی دوباره  در مدیریت و روند توسعه کشور با فکر و ایده ای نو  اما در چارچوب ساختارهای نظام جمهوری اسلامی را نظاره گر باشیم .
 
در یک ساختار سیاسی دمکراتیک که جریان قدرت بر محور انتخاب مردم شکل می گیرد ،جابجایی قدرت و تغییر مدیران امری بدیهی و تعریف شده در قاموس گردش قدرت نخبگانی به حساب می آید .در جمهوری اسلامی بعنوان یک نظام مردمسالار مبتنی بر چارچوب های شرعی نیز براساس منشور ملی آن ،ساختار قدرت در قوای متعدد از سوی مردم و از طریق انتخابات متعدد تعیین می شود.
 
 روی کار آمدن دولت سیزدهم را باید فصل نوینی از  قدرت شکل گرفته از بطن نظام نام گذاری کنیم ،تحولی سیاسی که همچون دیگر رویدادهای سیاسی و اجتماعی ادوار گذشته ،با اراده ورای ملت ،سکان مدیریت اجرایی وسیاسی کشور برای چهار سال در دست یک جریان سیاسی قرار گرفته است.
 
تفاوت دیدگاه ،رقابت و تلاش ساختارمند و سالم در راستای تبیین برنامه ها و جلب رای و نظر مردم سه رکن اساسی نظام مبتنی بر رای مردم است که پس از پایان رقابت ها و تعیین جریان پیروز ،مابقی جریانات سیاسی و رقبای انتخاباتی باید با احترام به اراده مردم و خارج شدن از فضای رقابتهای انتخاباتی ،همگرایی ،تعامل و وحدت را جایگزین آن نموده تا با کمک هم مسیر رشد و تعالی کشور را هموار نمایند .
 
در استان ایلام نیز به موازات شکل گیری هرم قدرت اجرایی و سیاسی ،هیات دولت سیزدهم از بین گزینه های متعدد ،یکشنبه گذشته دکتر حسن بهرام نیا را به عنوان سکاندار مدیریت اجرایی و سیاسی استان برگزید.
 
اگر چه با تبعیت از روح دمکراسی ،در این مدت از سوی طیف های گوناگون اما همفکر ،رقابت هایی برای معرفی و انتصاب استاندار را شاهد بودیم ،اما از بین تمامی گزینه ها که هر کدام از شاخصه ها و ویژگی های قابل قبولی بهره مند بودند ،این دولت بود که با بررسی مولفه های مورد نظر خود، از بین تمامی گزینه های توانمند به استاندار جدید ایلام رسید .
 
اینک که دولت با بررسی تمامی جوانب وملاک های تعیین استاندار، فردی توانمند ،باتجربه ،متخصص و برخوردار از معیارهای مورد نظر دولت سیزدهم را بعنوان مدیر ارشد استان معرفی نموده است ،باید با تمرکز بر توسعه استان و تمکین به اراده و خواست دولت سیزدهم ،همگرایی تعامل و وحدت حول محور دو رکن مهم مدیریتی استان یعنی استاندار جدید و نماینده ولی فقیه در استان را جایگزین رقابت ها نموده و با احساس مسئولیت، تمامی ظرفیت ها را برای کمک به تیم مدیریت جدید استان به کار ببندیم .
 
از هفته آینده با روی کار آمدن رسمی استاندار جدید ایلام ، فصل نوینی از کار و تلاش بر محور مدیریت جدید شکل خواهد گرفت و به موازات شکل گیری هسته جدید مدیریت در استان  ،همه ما باید تلاش کنیم تا با کمک به آن  ،آغازگر تلاشی دوباره برای رفع نقصان ها ،بهبود وضعیت مردم ،کاهش دغدغه های عمومی حول محور تحقق برنامه های دولت سیزدهم باشیم.
 
همه تاثیرگذاران ،جریان قدرت ،طیف های سیاسی اعم از چپ و راست ،رسانه ها ،فعالین مجازی و تریبون داران باید این نکته مهم را مد نظر داشته باشند که  حاشیه سازی و پرداختن به مسایل تفرقه افکنانه ،صرفا پیشران مدیریت و توسعه استان را از ریل خارج خواهد کرد و هیچ کمکی به رشد و تعالی استان و بالفعل سازی مزیت های متعدد آن نخواهد کرد .
 
باقی ماندن در فضای رقابت های سیاسی و کسب قدرت در استان وتنفس در آن  ،هیچ دردی از دردهای استان را دوا نخواهد کرد ،بنابراین چنانچه توسعه استان و تحقق برنامه ها و شعارهای دولت جدید در نزد جریانات همسو و غیر همسو  از اهمیت بالایی برخوردار است ،لاجرم باید با خارج شدن از پیله رقابت های سیاسی و قدرت ،خود را در فضای خدمت در مسیر رشد و تعالی استان رها کرد .
 
امروز فصل نوینی از خدمت و تلاش برای بهبود وضعیت معیشت مردم و کاهش مصائب آنان فرارسیده است  و تنها راه نیل به این هدف بزرگ ، همانا قرار گرفتن در مسیر  همگرایی ،تعامل و وحدت  ،حول محور مدیریت جدید استان است و بس !
 
بیشتر بخوانید
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار