یک باور عمومی وجود دارد که می‌گوید زنان احساساتی‌تر از مردان هستند اما بر اساس مطالعات جدید، این موضوع حقیقت ندارد.
کد خبر: ۱۰۱۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰ 25 November 2021

 

                                                   زنان، احساسی‌تر از مردان نیستند!

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه خراسان، تصور بیشتر ما این است که زن‌ها احساساتی‌تر از مردان هستند و دلیلش هم این است که «نوسانات هورمونی» زنان بیشتر است و همین مسئله می‌تواند باعث ایجاد تغییراتی در احساسات‌شان شود. در این بین، مردی که احساساتش در طول یک مسابقه مهم ورزشی در نوسان است، به عنوان شور و شعف توصیف می‌شود اما زنی که بر اثر هر اتفاقی احساساتش تغییر می‌کند، غیرمنطقی تلقی می‌شود! اما آیا واقعا، زنان از مردها احساسی‌تر هستند؟

نحوه انجام این پژوهش

تحقیقات اخیر که روی ۱۴۲ مرد و زن طی ۷۵ روز انجام شده است، نشان می‌دهد که تفاوت قابل توجهی بین احساساتی بودن مردان و زنان وجود ندارد. در این تحقیق که توسط دانشگاه میشیگان انجام شده، هر روز برای شرکت کنندگان یک لینک نظرسنجی آنلاین ۲۰ دقیقه‌ای ارسال و از آن‌ها خواسته می‌شد که آن را قبل از پایان روز و خوابیدن، تکمیل کنند. این پژوهش، میزان تجربه ۱۰ احساس مثبت و ۱۰ احساس منفی را در طول ۲۴ ساعت گذشته بررسی می‌کرد و افراد باید برای هر کدام از آن احساسات از بین اعداد یک تا پنج یک عدد را انتخاب می‌کردند. عدد یک به معنای کم و عدد پنج به معنای خیلی زیاد بود.

نتایج این پژوهش

پس از بررسی نوسانات عاطفی شرکت کنندگان به سه روش مختلف، محققان شواهد کمی در خصوص احساساتی بودن زن‌ها نسبت به مرد‌ها پیدا کردند. نکته مهم در بررسی این تحقیق این بود که در گروه خانم‌ها هم تفاوت معناداری در احساسات آن‌ها به دلیل میزان سطح هورمون در روز‌های مختلف ماه دیده نمی‌شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار