مدیرعامل شرکت های وب گفت: ایلام به عنوان اولین شهر پایلوت هوشمندسازی در بستر نسل جدید فیبرنوری انتخاب شده است.
کد خبر: ۱۰۱۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰ 23 November 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ سیدایمان میری در مراسم عقد تفاهم نامه بین شرکت های وب و شهرداری ایلام برای هوشمندسازی مرکز استان، اظهار داشت: این طرح در ۲ فاز تعریف شده و مدت زمان اجرای کامل طرح سه سال است.

وی با بیان اینکه مردم ایلام مهر یا آبان سال آینده می توانند از خدمات فیبر نوری بهره مند شوند، افزود: فاز اول این طرح که ۴۰ درصد مشترکان اعم از خانگی و غیر خانگی و مناطق پرتراکم شهر را شامل می شود.

میری ادامه داد: برنامه ریزی های دولت و وزارت ارتباطات و فناروی توسعه زیرساخت های حوزه ارتباطات و هوشمندسازی مناطق است که ایلام به عنوان اولین شهر برای این منظور انتخاب شد.

وی تاکید کرد: نصب نسل جدید فیبر نوری باعث دریافت سیگنال های تلفن همراه فایوجی ( ۵ G) و نسل های جدید خواهد شد.

میری اضافه کرد: فاز مطالعاتی این طرح تا دهه فجر به اتمام می رسد و در همان دهه آغاز به ساخت این پروژه انجام می گیرد.

وی گفت: برای تحقق این طرح همکاری ارگان های مختلف به ویژه دستگاه های زیرساخت ازجمله شرکت های دارای انشعابات برق، گاز و آب و مشترکان خانگی است.

وی توضیح داد: مردم باید به این آگاه سازی برسند که فیبرنوری همانند شبکه های برق، گاز، تلفن و آب یک ضرورت برای هر واحد خانگی یا تجاری و اداری است.

مدیرعامل شرکت های وب افزود: طرح فیبرنوری نسل جدید باتوجه به ساختار خود دارای کمترین کنده کاری و تخریب است که در صورت همکاری شرکت برق عمده این سیم کشی ها از طریق تیرهای چراغ برق انجام خواهد گرفت.

سرپرست شهرداری ایلام هم گفت: ۴۷۵ میلیارد تومان برای اجرای کامل این طرح از سوی شرکت های وب تامین می شود که در فاز اول بافت های پرتراکم و با جمعیت و تردد بالا انجام می گیرد و سیستم های دسترسی به وای فای در این مناطق نصب می شود.

خالق منصوری یادآور شد: این طرح در راستای برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام امروز تفاهم نامه اجرای آن امضا شد.

وی اظهار داشت: طرح تونل ارتباطی فیبرنوری با مجموع ۶۰۰ کیلومتر تمام شهر ایلام را در بر می گیرد و باتوجه به اینکه ایلام در مسیر زائران اربعین است، هوشمندسازی شهر برای رفاه حال شهروندان و زائران یک ضرورت است.

منصوری ادامه داد: هوشمندسازی شهر ایلام مزایایی چون روان سازی ترافیک، امنیت پایدار شهری، مدیریت بحران در مواقع ضروری و دسترسی مردم به سرویس های وای فای در مناطق پرتردد دارد.

وی به مدیرعامل شرکت های وب پیشنهاد داد: بعد از اتمام پروژه در شهر ایلام، این طرح را در شهرستان مهران نیز اجرایی شود چرا که به علت تردد زائران در طول سال به ویژه ایام اربعین و تصویب منطقه آزاد تجاری مهران می تواند موثر باشد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار