فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: گروه ها، ادارات و نهادها باید برای برگزاری هرچه باشکوه تر این کنگره همکاری کنند چرا که شهدا متعلق به همه جامعه هستند و در کنگره سهم خواهی وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۱۰۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 22 November 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ سردار جمال شاکرمی اظهار داشت : کنگره با هم افزایی و همکاری دستگاه‌های مختلف و با تشکیل کمیته ها و دبیرخانه های متنوع و نیز شناسایی وظایف محوله برگزار می‌شود و باید این اتفاق رویداد مهم در تاریخ این استان برای آیندگان ثبت شود.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه ها و اقشار در برگزاری باشکوه کنگره در تلاش و تکاپو هستند، اظهار داشت: بار اصلی کنگره بر دوش سپاه امیرالمومنین (ع)، حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران است که با جمع آوری آثار و اسناد مربوط به شهدا، بخش اصلی کنگره شامل اطلاعات اسناد و آثار شهدا و دفاع مقدس را انجام می دهند و بدون شک برگزاری کنگره در استان ایلام متفاوت تر از سایر استان‌ها خواهد بود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام با بیان اینکه کنگره شهدا متعلق به هیچ فرد، نهاد، جناح و یا تفکری نیست، تاکید کرد: ۱۴۰۰ سالی مهم و ماندگار در تاریخ ایلام خواهد بود چرا که در این سال بعد از مدت ها کش و قوس، کنگره عظیم سرداران و سه هزار شهید استان برگزار خواهد شد.

شاکرمی اضافه کرد: یکی از مهمترین کمیته های کنگره در حوزه چاپ و نشر کتب است که در این راستا از ظرفیت هنرمندان رشته‌های مختلف استفاده و بهره‌برداری شده و همچنین برای اولین بار کمیته سلامت و درمان با توجه به شیوع ویروس کرونا و با ریاست دانشگاه علوم پزشکی و دبیری معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه برای خدمات رسانی به بیماران به ویژه نقاط محروم استان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: برای پربار برگزار کردن این کنگره کارگاه های تخصصی با حضور اساتید مجرب از دیگر استان‌ها تشکیل شده تا مسوولان برگزاری کنگره شهدا در استان ایلام از ظرفیت و تجارب دیگر استان‌ها نیز بهره‌مند شوند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: نباید خدمات مربوط به شهدا در سطح جامعه فقط منوط به کنگره باشد بلکه باید این خدمات‌رسانی به شهدا و دستاوردهای آنها به طور دائمی استمرار داشته باشد.

سردار شاکرمی با بیان اینکه اهداف اصلی کنگره در کنار معرفی رشادت و مجاهدت شهدا، ایجاد امیدآفرینی در جامعه است، افزود: خدمات و برنامه‌های کنگره باید هدفمند باشد تا آثار و برکات آن برای سال های متمادی بر روح و جان جامعه نقش ببندد.

وی یادآور شد: همسو با اجلاسیه های کنگره و اجرای ۴۲ خدمت در حوزه های مختلفی چون درمانی، خدماتی، کشاورزی، جهیزیه نوعروسان کم بضاعت، تامین ۱۴ هزار تبلت برای دانش آموزان نیازمند، آزادسازی زندانیان و موارد دیگر در حال انجام است تا این خدمات عمومی به یاد و نام شهدا در سطح جامعه ماندگار شود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام یادآور شد: باید از فرصت پیش آمده کنگره، حس همگانی جامعه نسبت به دفاع مقدس، ایثار و شهادت برانگیخته شود و از ظرفیت جوانان، هنرمندان و رسانه ها برای برگزاری بهتر و کیفی تر کنگره بهره گیری کرد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار