مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: با بهره برداری از این راه ارتباطی محور ایلام به شهرستان سیروان هشت کیلومتر کوتاه تر می شود.
کد خبر: ۱۰۱۰۶۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱ 21 November 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛  عبدالله بهادری در بازدید از مراحل احداث این پروژه اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه راهسازی چشمه‌چاهی - سفیدخانی محور ایلام - سیروان در ۲ قطعه در حال انجام است.

وی افزود: طول این پروژه هفت کیلومتر است که ظرف روزهای گذشته سه کیلومتر این طرح از سمت شهرستان سیروان تکمیل و آسفالت شد و چهار کیلومتر باقیمانده نیز با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام یادآور شد: احداث این پروژه هفت کیلومتری، ضمن حذف نقاط پرحادثه، بیش از هشت کیلومتر مرکز استان را به شهرستان سیروان نزدیک می کند.

بهادری در خصوص پروژه احداث چهارخطه خروجی شهر آبدانان هم گفت: قطعه اول این پروژه به طول ۲ کیلومتر تا تقاطع تونل کبیرکوه با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در حال احداث است.

وی هدف از اجرای این پروژه را ارتقاء ایمنی و حذف نقاط پرحادثه خروجی شهر آبدانان به سمت دهلران عنوان کرد و یادآور شد: مطالعات ادامه مسیر برای ارتقاء به چهار خطه نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در خصوص قطعه دوم این‌ پروژه نیز گفت: این‌ پروژه سه و نیم کیلومتر طول دارد که به تازگی با مبلغ قرارداد ۳۸ میلیارد تومان با پنج درصد پیشرفت آغاز شده است.

بهادری با اشاره به اعتبار تخصیص یافته از محل سفر رییس جمهوری به استان برای تکمیل تونل کبیرکوه بیان کرد: برای تکمیل تونل کبیرکوه و راه های طرفین آن مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ و ۱۰۰ میلیارد تومان از محل منابع عمومی سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اختصاص یافت.

وی افزود: همچنین ۴۰ میلیارد تومان نیز برای بهسازی قطعه اول راه اصلی صالح آباد - ایلام- حمیل در نظر گرفته شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار