علیزاده در نشست خبری با خبرنگاران؛
نماینده حوزه انتخابیه دهلران گفت : کمیته جذب متشکل از فرماندار ، تامین اجتماعی ، اداره کار و رئیس دفتر نماینده البته بدون اظهار نظر تشکل می شود و بر اساس چارت ونیازمندی ها افراد طی فرایند آزمون معرفی می شوند. 
کد خبر: ۱۰۱۰۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲ 19 November 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ بهزار علیزاده در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان دهلران گفت : در راستای جذب نیروی بومی توافق با شرکت های فعال حوزه نفت گازفعال در شهرستان در تهران شد که مبنا از طریق فرمانداری باشد. 

وی گفت : در راستای جذب نیروی بومی در شرکت های فعال منطقه قرار شده شرکت ها طی نامه نیازمندی های خود را به فرمانداری ارائه بدهند و بر اساس بانک اطلاعاتی که در اداره کار شهرستان دهلران وجود دارد نیرو چند برابر ظرفیت معرفی شوند تا طی آزمون در شرکت ها جذب شوند. 

نماینده حوزه انتخابیه دهلران گفت : در توافق نامه که منعقد شده قرار است که بعد از پیشرفت فیزیکی 60درصدی ان جی ال و پتروشیمی 90درصد نیروی حراستی و 90درصد نیروی فنی از بومی های شهرستان و 10درصد مدیریان بالا دستی غیر بومی باشند. 

 علیزاده در خصوص استاندار ایلام گفت : با پیگیری های صورت گرفته هفته آینده استاندار ایلام معرفی خواهد شد ومبنای که مد نظر مجمع نمایندگان در بحث استاندار است فردی توانمند بومی ودارای برنامه برای توسعه استان است که در این راستان نیز چند نفر معرفی شدند هرچندانتخاب و معرفی استاندار از حوزه اختیارات وزات کشور وهئیت دولت است و نمایندگان تنها نقش مشاور دارند. 

 وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان از تاخیر معرفی استاندار گله مند هستند گفت : متاسفانه مدیریت اجرایی استان ومدیران کل انگیزه لازم را برای توسعه استان ندارند و منتظر تغییر هستند وانگیزه‌ای برای پیگیری مصوبات سفر استانی رئیس جمهور را ندارند. 

رئیس مجمع نمایندگان استان گفت : انتظار ما این بود که در سفر هیئت دولت به استان ایلام استاندار دولت سیزدهم مستقر باشد تا بتواند مصوباتی را که برای توسعه استان در سفر لحاظ شده دنبال کند. 

وی چهار بانده کردن مسیر دهلران به اندیمشک را از جمله پروژه ها و مطالبات مردم برشمرد و اظهار داشت: در پیگیری از معاون وزیر راه و مذاکراتی که داشتیم قرار شد ۱۲ کیلومتر اول این پروژه تکمیل شود و شرکت زیر ساخت در سه قطعه قرار است عملیات اجرایی آن را شروع کند 

علیزاده گفت : مسیرجاده چمسرخ نیز اقداماتی در حال اجرا است وقرار شده به زودی با تخصیص اعتبار این پروژه مجدد فعال شد. 

وی گفت : اقدمات خوبی در حوزه طرح های هادی و انترنت روستا های بالای 20خانوار صورت گرفته و تایان سال مشکل اکثر روستا حوزه انتخابیه مرتفع خواهد شد. 

نماینده حوزه جنوب درخصوص نشست و استفاده از ظرفیت نخبگان حوزه انتخابیه گفت : اکثر موضوعاتی که پیگیری و یا در حال پیگیری هستند بر گرفته از نظر نخبگان حوزه انتخابیه است ولی به خاطر شرایط کرونا موفق به نشست با نخبگان فراهم نشده است. 

علیزاده تصریح کرد : یکی از موضوعات مهمی که در حال پیگیری می باشد استفاده از مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها نفتی در منطقه است و در این راستا پیگیری های خوبی صورت گرفته و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است که شرکت ها بخشی از مسئولیت های اجتماعی خود را در حوزه های فرهنگی ، ورزشی ، آب شرب و طرح‌هادی روستا شهرستان اجرا کنند. 

نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اتفاقات خوب برای شهرستان دهلران تحقق فرمانداری ویژه بود که قطعاً برکاتی برای شهرستان خواهد داشت هر چند عده ای کارشکنی زیادی کردند که این امر تحقق پیدا نکند ولی با پیگیری های که داشتم این امر محقق شد. 

وی گفت : مشکلاتی در حوزه بهداشت درمان و تجهیزات وجود داشت که پیگیری های صورت گرفت و برخی به دنبال مصادره این پیگیری ها بودند هرچند همه وظیفه خدمت به مردم داریم 

علیزاده در خصوص وضعیت تعیین تکلیف اراضی مسکونی شهر دهلران گفت : باتوجه به اختلاف بین دولت وبخشی از مردم شهر دهلران دربحث اراضی برخی مصوبات دارای ایرادات هستند وپیگیر های برای رفع آنها در حال انجام است. 

 وی در خصوص کارخانه سیمان دهلران گفت : پیگیری های ازطریق رئیس قوه قضاییه و دادستان کل کشور و بارزس کل استان ایلام شده است و سرمایه گذار کوتاهی و قصور کرده وظایف قانونی خود عمل نکرده است و اینجاست که باید دستگاه ورود کنند. 

نماینده حوزه انتخابیه گفت : بانک ملت به عنوان بانک عامل باید احساس مسئولیت بیشتری کند چرا که تسهیلات ریالی و ارزی که سرمایه گذار از سال 84 تاکنون گرفته بدون یک ریال بازپراخت پروژه را نیمه تمام گذاشته ، در حالی که می توان با 8ماه فعالیت این کارخانه تکمیل و راه اندازی وزمینه اشتغال 400نفر را فراهم کند. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار