معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: سه میلیون اصله نهال به نیابت از سه هزار شهید استان در آستانه برگزاری کنگره شهدا در نقاط مختلف کاشت می شود.
کد خبر: ۱۰۰۸۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵ 14 November 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت اله فتحی  اظهار داشت: از ششم آذرماه تا اسفندماه این تعداد نهال در مناطق مختلف استان و با گونه های سازگار با جغرافیای هر منطقه کاشته می شود.

وی افزود: ششم آذرماه طی یک برنامه نمادین با حضور مسوولان استانی، گروه های مردم نهاد زیست محیطی و بویژه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران طرح کاشت نهال شهدا در چنگوله مهران آغاز خواهد شد.

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام ادامه داد: همچنین در این روز به طور نمادین و سمبلیک مشخصات تعدادی از شهدای شاخص استان در کنار هر نهال گذاشته جانمایی می شود.

فتحی یادآور شد: به ازای هر شهید یک هزار نهال در مناطق جنگلی و یادمان های شهدا کاشت و در این طرح نهال درختانی چون اکالیپتوس، تای، بلوط و کُنار کاشت می شود.

وی اضافه کرد: همچنین برنامه دیگر منابع طبیعی و آبخیزداری با توجه به پایان فصل آتش سوزی عرصه ها و آغاز زمان کاشت، توزیع نهال و نشا گیاهان داوریی در نمازهای جمعه بین نمازگزاران است.

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: کاشت نهال در استان ایلام در قالب پروژه ملی ایران سرسبز هر ایرانی یک نهال است که در استان ایلام با برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید مصادف شده است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار