مدیرکل راه و شهرسازی ایلام ؛
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: امکان ثبت نام طرح جهش مسکن ملی در دیگر شهرهای های استان با تایید زمین مورد نظر فراهم خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶ 14 November 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالله بهادری  اظهار داشت: در حال حاضر امکان ثبت نام سامانه در شهرهای آبدانان، ارکواز ملکشاهی، دره شهر، دهلران و لومار باز است و متقاضیان می توانند ثبت نام خود را تکمیل کنند.

وی با بیان اینکه امکان ثبت نام طرح جهش مسکن ملی در دیگر شهرستان های استان با تایید زمین مورد نظر فراهم خواهد شد، افزود: اقدامات لازم برای تهیه زمین و فرآیندهای قانونی تصویب آن برای متقاضیان دیگر شهرها که به دلیل عدم تامین زمین مشخص نشده در حال انجام و به زودی تایید خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام میزان سهمیه مسکن مورد نیاز شهرهای استان و وضعیت زمین موجود مورد نیاز طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ طبق قانون جهش تولید مسکن را ۱۴ هزار و ۶۲ واحد عنوان کرد و یادآور شد: برای احداث این میزان واحد مسکونی تاکنون ۵۰ هزار و ۸۷۹ متر مربع زمین در نظر گرفته شده که قابلیت احداث ۲ هزار و ۹۳۹ واحد مسکونی دارد.

بهادری تاکید کرد: برای تامین زمین مابقی واحدهای در نظر گرفته شده یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۹۹ متر مربع از طریق الحاق به محدوده شهرها در حال انجام است که در صورت تحقق این میزان زمین قابلیت احداث ۲۰ هزار و ۳۵۷ واحد مسکونی طبق استانداردهای تعریف شده در آن وجود دارد.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۵۳ هزار و ۸۸۲ مترمربع زمین جهت احداث مسکن طرح اقدام ملی سطح استان واگذار شده و مراحل احداث ۱۴۰۰ واحد مسکونی توسط کارگزاری ها طبق تفاهمنامه های مختلف از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی( ره) ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ... اجرایی شده است.

بهادری بیان کرد: تاکنون پروانه ۸۷۰ واحد ساختمانی به این منظور صادر و ۵۶۳ واحد نیز در انتظار صدور پروانه قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام هدف از تشکیل جلسات با مدیران دستگاه‌های ذیربط در ساخت مسکن را رفع موانع اجرایی و تسریع روند مراحل اداری طبق قوانین و مقررات عنوان کرد و یادآور شد: با راهکارهای بررسی شده در این جلسات شاهد تسریع جهش تولید مسکن در استان خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: با تامین زمین مورد نیاز به زودی ثبت نام جهش تولید مسکن در سایر شهرهای استان نیز در سامانه www.saman.mrud.ir آغاز و اطلاع رسانی خواهد شد./م

بیشتر بخوانید : 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار