آنانیکه برای اثبات خود، دارند‌ وجود صد‌ها هم استانی متخصص خود را نفی می کنند چه جوابی برای وجدان‌های بیدار و هزاران جوان بیکار و اراده‌های استوار و این همه انسان مرزدار، خواهندداشت؟
کد خبر: ۱۰۰۸۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷ 14 November 2021

تابناک ایلام ، سیدحرمت الله موسوی مقدم ::نخبگان، فرزندان و سرمایه‌های سنگین این ولاتند که باصرف عمر و امکانات و سهم و ثروت جامعه رشد کرده و با عبور ازنایره نادانی به دنیای دانایی گام‌نهاده وپرچم پایداری تبارونیای خودرا برفراز قاف قدرت به اهتزاز درمی آورند.

آنان که امروز اموال و سرمایه‌های عمومی را در انبان خود پنهان کرده و از فراز کوه غرور فرمان صادر می کنند و انتظار عطاعت محض ما دارند، دیروز‌ فرهیختگان خودرا تکریم و ما را به دوره گردی و نخبه ستیزی و کورپه هایمان را نیز به بیابان روی و سفلگی تشویق می کردند.

آری؛ اگر طالب بَرزگویی وبلند نشینی هستیم باید قدردانایانمان بدانیم وبرای تعالی آنان بکوشیم.بیش از۴۳سال است که ما ایلامیان نگهبانیم ودیگران حکمران.ماشهید میشویم وازمابهتران شاهد شوق وشکوه.ما خون دل میخوریم وآنان برخوان خُسروی نَردِ عشق میزنند.

ونتیجه نخبه کُشی ما و نخبه پروری آنان این شده که امروز مردم استان‌های همجوار ما با کمترین زحمت ومِحنَت و مجاهدت ومرزداری برای کشور، اما ازبیشترین انعام واکرام جامعه برخوردارند، چون دانشورانی در بدنه حاکمیت دارند واعتبارات وامکانات ملی را برایشان گُسیل میدارند.

درحالیکه ما با تیر حِقد و حسادت راه استانداری ایلام را به روی متخصصین متعهد خود مسدود کرده ایم.

آنهائیکه دراوج تجاهل مانع تعالی جایگاه اجتماعی وسیاسی و اجرایی برادران و خواهران دانای خود‌ شده اند‌ میدانند که استان‌های رفیق، اما رقیب ما درطول عمر چهار ماهه دولت سیزدهم ده‌ها نفر ازنخبگان خود را وارد گردونه اجرایی کشور کرده اند؟

آنانیکه برای اثبات خود، دارند‌ وجود صد‌ها هم استانی متخصص خود را نفی می کنند چه جوابی برای وجدان‌های بیدار و هزاران جوان بیکار و اراده‌های استوار و این همه انسان مرزدار، خواهندداشت؟

به چه علت، عده‌ای خودرا فعال مایشاء استان میدانند‌وبخاطرعدم توان تصاحب منصب استانداری، مانع دستیابی دیگر نیرو‌های خلاق وبُرنای استان به این مسئولیت میشوند؟

نمایندگان محترم مردم درمجلس شورای اسلامی درکجای این مسیرمستور ومسئولیت پرمخاطره تاریخی واجتماعی حضوردارند؟

آیا این عزیزان بجز ندیمان وهم فکران ورای آوران ومدیران ستاد‌های انتخاباتی ودفاتر شهرستانی خود، هیچ مسئولیتی درقبال دیگر استعداد‌های خلاق و تقویت نیرو‌های انسانی جوان و مستعدحوزه‌های انتخاباتی احساس نمیکنند؟

چرا اندکی ازمیدان داران خویش خوانده، فقط خودرا بومی و مستحق مدیریت تلقی کرده و اجازه نمیدهند‌که خیل عظیم عناصروجوانان پرتوان تحصیل کرده وواجدشرایط استان دراقصی نقاط کشورواردچرخه مدیریت بشوند و صادقانه وباانگیزه بالا به مردم استان خودخدمت کنند؟

شایسته است که تحصیل کردگان و ساحت داران علمی واجرایی استان نیز حامی وحافظ همدیگرباشند وراه ارتقای دیگران را هموارکرده واز موفقیت هم صنفان خود شادومسرور ومشعوف باشند نه اینکه خدای نکرده مثل بعضیاخودرا یکه تازه میدان دانسته و هرجاکه خود موفق با کسب مسئولیت نشوند زیرپای دیگران را خالی کنند

درپایان لازم است که ازمحضر جناب حجت الاسلام دکترکریمی تبار نماینده عزیز، ولی فقیه دراستان تقاضای عاجل داشته باشیم که با ایجاد تعامل بین نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، جریان‌های سیاسی، فعالان اجتماعی و متنفذان ایلات وعشایر، مدیران استان ومتولیان مرکزی، ضمن تکریم وتعظیم از پیشکسوتان وایجاد هم افزایی جمعی، زمینه پذیرش وواگذاری مسئولیت‌های سیاسی واجرایی وفرهنگی در استان وتهران ودیکر نقاط کشور برای مدیران ونخبگان وفرهیختگان استان را فراهم کنند.
چنین باد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار