در این مطلب تحلیلی بخوانید ؛
اما واقعیت امر چیست و خبر انتصاب دکتر علی اصغر شریفی راد از کجا نشات گرفت ؟!بررسی های صورت گرفته در خصوص استانداری ایلام و تشریح این مساله از سوی یک منبع مورد وثوق ومطلع نشان می دهد که ریشه انتشار خبر انتصاب شریفی راد به عنوان استاندار ایلام در پاسی از شب از پیگیری های یک مقام سیاسی نشات گرفته است .
کد خبر: ۱۰۰۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱ 11 November 2021

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::پس از هفته ها خاموشی رادارهای خبررسانی در خصوص تعیین استاندار ایلام ،صحبت های وزیر کشور در خصوص اینکه ظرف هفته آتی ،پرونده استانداران باقی مانده ؛یعنی ایلام ،کرمانشاه،کردستان ،خراسانی جنوبی ،شمالی ،سمنان و چهارمحال وبختیاری نیز بسته خواهد شد،باز هم شاخک ها برای گزینه سازی برای استانداری ایلام فعال شد .

همین موضع وزیر دستاویزی شد تا بازهم فضای رسانه ای و مجازی استان از حرف وحدیث ها درباره اینکه چه کسی استاندار ایلام می شود !پر شود . این نکته را نباید از یاد برد که عمده گزینه سازی ها با دو هدف ؛اول مطرح شدن برخی افراد از سوی هوادارن گزینه های مکتوم ،دوم سوزاندن گزینه هایی که از شانس بالایی برای تصدی عنوان مدیر اجرایی استان برخودارند !صورت می پذیرد.

اما شب گذشته انتشار خبری نابهنگام از انتصاب استاندار ایلام ،بازهم فضای مجازی استان را برای ساعاتی ملتهب کرد ،بررسی برخی تالارهای مجازی گویای این است که همچنان فضای مجازی متاثر از خبر جعلی انتصاب استاندار ایلام در نیمه شب گذشته است!

بکارگیری واژه های گزینه سازی و یا خبر جعلی در این مطلب از این موضوع نشات می گیرد که دولت در روزهای یکشنبه وچهارشنبه تشکیل و گزینه های پیشنهادی برای استانداری ها در این جلسه مورد بررسی قرار می گیرند ،روز گذشته یعنی روزچهارشنبه پرونده هیچ استانداری در دولت مطرح نشد . اینکه در نیمه شب که تمامی مسئولین در خواب هستند وهیچ جلسه رسمی نیز برگزار نمی شود ،چگونه استاندار ایلام منصوب شد!! می تواند چرایی بکارگیری واژه جعلی برای این خبر را توجیه نماید !

اما واقعیت امر چیست و خبر انتصاب دکتر علی اصغر شریفی راد از کجا نشات گرفت ؟!

بررسی های صورت گرفته در خصوص استانداری ایلام و تشریح این مساله از سوی یک منبع مورد وثوق ومطلع نشان می دهد که ریشه انتشار خبر انتصاب شریفی راد به عنوان استاندار ایلام در پاسی از شب، از پیگیری های یک مقام سیاسی نشات گرفته است .

به معنای دقیق تر اینکه اخیرا یک مقام سیاسی استانی موفق به دیدار کوتاهی باسردار وحیدی می شوند ،این مقام سیاسی  در خصوص انتصاب آقای دکتر شریفی راد به عنوان استاندار ایلام این نکته را به وزیر یادآور می شوند که تنها راه شکل گیری اجماع وهم گرایی در استان، انتصاب ایشان بعنوان استاندار ایلام است ودر غیر اینصورت امکان همراهی جریانات سیاسی با استاندار جدید مقدور نخواهد بود .

همسو با تلاش های صورت گرفته برای وادار نمودن وزیر کشور به تمکین پذیرش این گزینه برای استانداری ایلام و انتشار خبر این دیدار ،خبرسازی های انتصاب شبانه استاندار ایلام از سوی دو گروه غیر همسو را شاهد بودیم ؛ گروه همسو در راستای فضا سازی و فشار بر وزارت کشورنسبت به انتشار خبرانتصاب استاندار مبادرت ورزید و گروه غیر همسو نیز به واقع عملیات تخریب وایجاد مانع برای عملی شدن این رویداد را استارت زدند 

اما سرنوشت استاندار ایلام چگونه رقم خواهد خورد ؟

آنگونه که پیداست وزیر کشور تسلیم تهدیدها و فشارها برای انتصاب گزینه های تحمیلی از سوی نمایندگان ،چهره های سیاسی وارکان قدرت در استان نشده اند و همچنان بر مشی خود برای تعیین استاندار ایلام استوار مانده است .

به قول یک منبع موثق ،وزیر کشور از روند انتصاب استاندار ایلام و پیگیری ارکان قدرت دراستان وتلاش برای تحمیل گزینه های مورد نظر خود به دولت ، ناراضی است ،از اینرو نباید انتظار داشت گزینه تحمیلی مورد نظر جریان های قدرت در استان سکاندار استانداری ایلام شود .

همانگونه که درمطلب پیشین نیز به آن اشاره داشتیم ،پرونده استانداری ایلام درگیر یک پروژه فرسایشی شده است ،عامل کلید زدن این پروژه نیز جریانات سیاسی و ارکان قدرت در استان هستند ،چرا که بلند نشدن صدای واحد و همچنین سهم خواهی از قدرت وتلاش برای تحمیل گزینه های متعدد ،دولت را برآن داشت که کاری انجام دهد بهر ثوات که نه سیغ بسوزد نه کباب !

از اینرو همان پروزه فرسایشی رایج را استارت زدند تا درنهایت با خستگی جریان های مدعی ،گزینه ای به استان ایلام تحمیل شود که در نهایت مدیون هیچ باند وگروهی در استان نباشد و به هیچ فردی در درون استان نیز پاسخگو نباشند ،گزینه مورد نظر وزارت کشور  همکنون در آب نمک قرار داده شده است و بزودی در یکشنبه یا چهارشنبه هفته آتی از این گزینه غیر ایلامی رونمایی خواهد شد .

بدیهی است دولت باید در اننصاب استانداران از استقلال عمل بیشتری برخوردار باشد و این حق دولت است که بر اساس اصل تفکیک قوا مدیران میانی خود را بر اساس مولفه های تعریف شده منصوب نماید. البته این نکته را هم نباید از یاد برد که انتصاب استاندار ایلام از سوی وزارت کشور، روندی قانونی است که مخالفت ارکان قدرت با آن در روند اجرای ماموریت ها خللی ایجاد نمی کند ،چرا که این استاندار است که بعنوان نماینده حاکمیت در استان ،خط ومشی ها را ترسیم می کند !

بیشتر بخوانید ؛

فرسایشی شدن تعیین استاندار /خوابی که دولت برای ایلام دیده است !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار