مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام؛
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت : با توجه به پراکندگی و وسعت زیاد عرصه های منابع طبیعی همکاران ما به تنهایی قادر به حفظ و احیای این عرصه ها نیست و این امر مستلزم مشارکت همگانی است.
کد خبر: ۱۰۰۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 10 November 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ رضا احمدی در جمع همیاران طبیعت شهرستان دهلران گفت : فعالیت های منابع طبیعی بدون مشارکت مردم محقق نخواهد شد و لذا مشارک مردم می تواند بستر توسعه همگانی در حوزه های مختلف منابع طبیعی را فراهم کند.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام گفت: ۴۲۴ هزار هکتار اراضی بیابانی در استان ایلام وجود دارد که ۲۶۰ هزار هکتار از آن در شهرستان دهلران است که باید در راستای مبارزه با بیابان زدایی پیش ازگذشته تلاش شود.

وی عنوان کرد : خوشبختانه در چند سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه های مختلف ، جنگل کاری ، بیابان زدایی ، زراعت چوب و آبخیزداری و آبخوانداری در شهرستان دهلران صورت گرفته است.

مدیر کل منابع طبیعی افزود : برای جلوگیری از تخریب منطقه و جلوگیری از گسترش بیابان‌ها نیازمند مشارکت همراهی و همکاری مردم و آحاد جامعه هستیم تا بتوانیم شرایط بیابانی شدن منطقه را کنترل کنیم.

احمدی ادامه داد : ما به دنبال این هستیم که مدیریت منابع طبیعی از حاکمیتی و دولتی بودن به سمت مردمی بودن سوق بدهیم و با تصمیم گیری و خرد جمعی در حوزه‌های مختلف به خصوص در حوزه مبارزه با بیابان زدایی و جنگل کاری در استان وشهرستان توسعه بدهیم.

وی تصریح کرد : باتوجه به هم ‌مرز بودن با کشور عراق و از طرفی استان خوزستان مبارزه با بیابان زدایی در شهرستان دهلران از ضروریات است که قطعاً در این مسیرنیازمند همراهی مردم و همیاران طبیعت برای جلوگیری از تخریب بیشتر حوزه سرزمینی باشیم.

مدییرکل منابع طبیعی عنوان کرد :جلب مشارکت های مردمی با هدف تحقق بخشیدن به امر مشارکت همگانی در پیشبرد اقدامات مرتبط با منابع طبیعی در دستور کار اداره کل منابع طبیعی استان قرار دارد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار