دادستان عمومی وانقلاب شهرستان دهلران گفت : شهرداری دهلران ظرف مدت یک هفته باید نسبت به بهسازی ،لایه روبی و جمع آوری نخاله های جنوب شهر اقدام کند.
کد خبر: ۱۰۰۷۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷ 09 November 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ بهروز جباری در حاشیه بازدید از جنوب شهر دهلران در گفت گو با خبرنگار ما گفت : متاسفانه انباشت زباله ، نخاله ساختمانی و فضلاب شهری سلامت مردم جنوب شهر را به خطر انداخته است.

وی اظهار داشت : شهرداری دهلران ، آب فضلاب ظرف مدت یک هفته باید اقدام به پاکسازی و بهسازی مسیر های فاضلاب ونخاله های مناطق جنوب شهر کنند.

جباری با اشاره به اینکه سلامت مردم خط قرمز دادستانی است عنوان کرد : انباشت مشکلات شهری وعدم توجه به جنوب شهر باعث شده بیماری سالک در این منطقه شیوع پیدا کند که عدم توجه مسئولان برای دادستانی پذیرفتنی نیست.

وی عنوان کرد : متاسفانه در حاشیه شهر دهلران نخاله های ساختمانی فراوانی از گذشته تجمیع شده است که همین باعث شده روند بیماری سالک در این شهرستان بالا بروند.

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان دهلران افزود : بحث سالک تهدیدی علیه بهداشت وسلامت عمومی است که طبق ماده ۶۸۸ ادارات دامپزشکی، محیط زیست و شبکه بهداشت درمان به عنوان متولی تعیین اقدمات تهدید کنندگان علیه سلامت بهداشت عمومی مشخص شده اند و در مواد مندرج در صلاحیت این نهادها مکلفند با طرح شکایت در مراجع قضایی پیگیر مشکلات باشند.

جباری تصریح کرد : تعیین این سه نهاد نافی مسئولیت سایر ادارت و سازمانهای درگیر با مساله سلامت عمومی جامعه نخواهد بود و به عنوان مثال شهرداری به عنوان متولی جمع آوری زباله و ساماندهی نخاله های ساختمانی در مقابله با بیماری سالک وظیفه عمده و خطیری به عهده دارد و هرگونه کوتاهی در این باره از ضعف نظارت گرفته تا کمبود منابع مالی باتوجه به اهمیت موضوع برای دادگستری و دادسرا که مرجع اصلی حفط حقوق عامه است قابل قبول نخواهد بود.

وی بیان داشت: در صورت مشاهده هرگونه کوتاهی از جانب شهرداری و اداره آب فاضلاب روستایی و آبفای شهری و شبکه بهداشت و نهاد های مشابه دادگستری نظر به وظیفه ذاتی خود وارد عمل خواهد شد./م

بیشتر بخوانید :
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار