فرماندار چرداول از برگزاری یادواره سرداران و ۴۰۰ شهید سرافراز ایل خزل در ۱۹ آبانماه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۷۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴ 09 November 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ سعیدرضا کریمیان اظهار داشت : در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس ، زنده نگه داشتن خون این شهیدان و آشنایی نسل هایی که رشادت های رزمندگان اسلام را ندیدند، یادواره ۴۰۰ شهید نامدار ایل بزرگ خزل در شهرستان چرداول با حضور مقامات ارشد کشوری و استانی با محوریت مردم برگزار می شود.

وی اضافه کرد: ایل خزل در فتح میمک و دوران دفاع مقدس حماسه های بزرگی را خلق کردند که باید این حماسه و رشادت های رزمندگان برای الگو گیری جوانان نسل به نسل منتقل شود، چراکه جوانان امروز تشنه ایثار و شهادت و حس وطن پرستی هستند.

فرماندار چرداول با ذکر این نکته که بخش عمده ای از ارتفاعات میمک توسط رزمندگان و ایل بزرگ خزل باز پس گیری شد، تاکید کرد: حضور و نقش پررنگ ایلات در دوران هشت سال دفاع مقدس بیانگر مردمی بودن دفاع از کشور بود و ایل خزل شجاعانه در باز پس گیری منطقه حساس و استراتژیک میمک نقش تاثیرگذاری خود را در دفاع از کیان و خاک کشور ثبت کردند.

کریمیان اضافه کرد: مردم و ایلات با دستان خالی ولی دل هایی پر از اعتقاد و ایمان به خداوند موفقیت های بزرگی را برای کشور ثبت کردند و راز موفقیت انقلاب اسلامی در مردمی بودن آن است.

وی یادآور شد: ایلات و عشایر بزرگترین سرمایه های جمهوری اسلامی در تمام زمینه ها بویژه دوران دفاع مقدس و تولید و خودکفایی اقتصادی برای کشور هستند.

فرماندار چرداول به نقش و اهمیت برگزاری یادواره شهدای انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: یادواره شهدا باعث ثبت و حراست از دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس می شود و باید این عظمت و دستاوردها را نسل به نسل منتقل کرد تا مردم و بویژه جوانان از رشادت های رزمندگان و دلاوری های عشایر آگاه شوند.

کریمیان ضمن دعوت از آحاد مردم و مسوولان استان ایلام برای شرکت در این یادواره بزرگ با رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد: یادواره سرداران و ۴۰۰ شهید سرافراز ایل خزل روز چهارشنبه ۱۹ آبانماه ساعت ۱۴ در شهر آسمان آباد با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری توسط هنرمندان استانی برگزار می شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار