مدیر بانک خون بندناف استان ایلام:
مدیر بانک خون بندناف استان ایلام از رشد ۱۵ درصدی ذخیره سازی خون بند ناف در نیمه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲ 09 November 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ معصومه بلوچی اظهار داشت: خون بندناف غنی از سلولهای بنیادی است که در درمان بیماری های صعب العلاج مثل سرطان خون،لوسمی، تالاسمی، کم خونی های مادر زادی، اوتیسم،فلج مغزی، بیماریهایی ک سیستم ایمنی رو ضعیف میکنه، مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: تحقیقات در مورد درمان بیماریهایی چون از دست دادن شنوایی اکتسابی، دیابت، بیماری پوستی برص نیز با سلول بنیادی اوکی شده و در آینده ایی نزدیک این بیماریها نیز به لیست بیماریهای قابل درمان با سلول بنیادی اضافه می شود.

مدیر بانک خون بندناف استان ایلام گفت: هزینه ثبت نام ۵ میلیون و ۳۰۰هزار تومان است که خانواده می توانند طی تماس با دفتر نمایندگی از نحوه پرداخت مطلع شوند.

وی ادامه داد: خون بندناف به مدت ۲۸ سال و در تانک‌های حاوی نیتروژن مایع در دمای منفی ۱۹۶ درجه سانتیگراد در رویان تهران قابل نگهداری است.

بلوچی با بیان اینکه از ۳۴ هفته بارداری اقدام های لازم آغاز می شود عنوان کرد: در ابتدا پرسش نامه پزشکی توسط متقاضی پر شده اگه مشکل و منع قراردادی در این راستا وجود نداشت هزینه واریز و قرارداد بسته می شود.

مدیر بانک خون بندناف ایلام گفت: ثبت نام هم به صورت حضوری به آدرس میدان ۲۲ بهمن بلوار سیدالشهدا کوچه کاج ساختمان پزشکان آریا مرکز یاس (۰۸۴۳۳۶۳۰۹۰ و ۰۹۳۰۱۳۵۷۶۳۷) و هم به صورت الکترونیکی با مراجعه به سایت Www.rsct.ir شرکت امکان پذیر است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار