نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در نشست اعضای کمیسیون اجتماعی با وزیر ورزش و جوانان، از مسایل و‌مشکلات حوزه زیرساخت های ورزش و مشکلات اجتماعی جوانان استان انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۰۰۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 09 November 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ علی اکبر بسطامی  در این جلسه اظهار داشت: متاسفانه وزارت ورزش و جوانان سرمایه گذاری در حوزه ورزش را بر اساس آمایش سرزمینی انجام نداده است و عمدتا تخصیص اعتبارات بر اساس قدرت چانه زنی و خلاف عدالت صورت گرفته است.

وی با انتقاد از بی توجهی مسئولان این وزارتخانه به تکالیفی که برای آن در حوزه آسیب های اجتماعی تعیین شده است، تصریح کرد: از ۳ تبصره ای که برای آسیب های اجتماعی تعیین شده و مبلغ ۱۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای حاشیه نشینی، زنان مطلقه و کودکان کار تعیین شده تاکنون ریالی پرداخت نشده است و همچنین از تبصره ۱۶ در استان ها ۲۰ درصد اجرا شده و بانک ها به وظایفشان بر اساس بند الف تبصره ۱۸ عمل نکرده اند.

بسطامی تاکید کرد: شما نه تنها در اجرای تکالیف خود در حوزه آسیب‌های اجتماعی بیشترین انحراف را داشته اید بلکه امکانات را در سراسر کشور مبتنی بر عدالت توزیع نکرده اید. از سوی دیگر در حوزه ازدواج با یک مصیبتی مواجه هستیم، چرا که سن ازدواج در برخی استان‌ها به ۹ سال رسیده است که رفع این معضل یک عزم جدی با نگاه عملیاتی می‌طلبد. همچنین در حوزه مسکن نیز نمی توان با برنامه های کنونی مشکل جوانان را حل کرد.

پاسخ وزیر ورزش و جوانان به پرسش های نماینده ایلام

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در این نشست افزود: اهم اتفاقاتی که در ۷۴ روز گذشته در این وزارتخانه پیگیری شد ساماندهی وضعیت ادارات کل و معاونت ها بود که یکی از این معاونت ها، معاونت امور جوانان بود که از آقای یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان برای همکاری در این بخش دعوت به عمل آوردیم.

وی تصریح کرد: در حوزه ورزش یکی از اتفاقات مهم ساماندهی جایگاه و ساختار فدراسیون های ورزشی و اجرای اساسنامه جدید بود که به تائید شورای نگهبان رسید و آئین نامه های اجرایی آن به ادارات کل ابلاغ شد و انتخابات فدراسیون ها نیز براساس آن انجام شد.

سجادی یادآور شد: سرکشی و بازدید میدانی از استان ها در دستورکار این وزارتخانه قرار گرفته کما اینکه تاکنون ۹ بازدید از استان ها داشتیم.

سجادی در ادامه پیشنهاد داد که کارگروهی مشترک بین مجلس و معاونت امور جوانان تشکیل شود و از نمایندگان خواست تا نکاتی که پیرامون حوزه جوانان وجود دارد را فهرست بندی کرده و در اختیار آن ها قرار دهند.

نشست عصر امروز کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور وزیر ورزش و جوانان تشکیل و مقرر شد، کمیته ای متشکل از اعضای این کمیسیون و معاون امور جوانان این وزارتخانه جهت رفع موانع اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان تشکیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار