۲ انیمیشن تولید شده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام امروز با حضور برخط معاون تولید کانون کشور رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۰۷۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰ 08 November 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدرضا رستم‌پور سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در این  مراسم، اظهار داشت: استان ایلام ظرفیت های زیادی در حوزه هنرهای نمایشی و عروسکی، تئاتر، انیمیشن و ساخت فیلم دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی عنوان کرد: استان ایلام در بحث نمایش های عروسکی و ساخت انیمیشن ریشه‌دار است، وقتی به نقش و نگارهای نمدها و جاجیم ها و صنایع دستی استان نگاه می‌کنیم این ریشه‌ها را کشف خواهیم کرد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ادامه داد: نقش و نگارهایی که در صنایع‌دستی به ویژه آثار بافتنی استان دیده می شود خود روایتگر یک داستان است که و دارای معانی و مفاهیم نمادین ارزشمند هستند، درست است که در استان  به صورت حرفه ای امروزی در زمینه انیمیشن کار نشده است اما با این هنر غریبه نیستیم بلکه در بطن هنرهای ما وجود دارد.

رستم‌پور تصریح کرد: سال ۹۸ دغدغه ساخت انیمیشن در استان جدی تر دنبال شد و استودیوی انیمیشن با استفاده از ظرفیت همکاران در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  استان ایلام راه اندازی شد و در همان سال اولین انیمشین در کانون ساخته شد و در سال ۹۹ این امر دنبال شد و کار حرفه ای در این زمینه آغاز شد.

وی گفت: ویژگی‌های آثار تولید شده در کانون از این نظر است که حتما باید منبع و مرجع انیمیشنی که تولید می شود در کانون وجود داشته باشد و کودک بتواند از کتاب و مرجع ان نیز بتواند بهره مند شود.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام بیان داشت: ظرفیت بسیار خوبی در ساخت انیمیشن در استان وجود دارد و قطعا ساخت این انیمشن‌های کوتاه، زمینه‌ساز ساخت انیمیشن های نیم ساعته و یک ساعته خواهد بود.

رستم پور افزود: مربیانی  که در زمینه تولید انیمیشن فعالیت می‌کنند  مورد حمایت قرار می گیرند چرا ساخت یک انیمیشن جذاب با محتوای ارزشمند و فاخر می تواند به اندازه ۱۰ سال بر روی کودکان و نوجوانان تاثیرگذار باشد، تلاش ما این است که به سمت تولید انیمیشن های جذاب پیش برویم.

وی  خاطرنشان کرد: ما می توانیم با دست خالی کار کنیم اما بدون انگیزه بخشی و حمایت‌ها و همراهی هنرمندان و مخاطبان ما در کانون بی شک نمی توانیم به مطلوب مورد نظر برسیم.

محمدرضا کریمی صارمی، معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور نیز، ضمن قدردانی از تلاش‌های کانون در تولید این دو انیمیشن، مطرح کرد: رونمایی یکی از ابزارهای بسیار خوب برای تعلیم و تربیت است و کانون ایلام نیز به خوبی این ظرفیت را شناخته است.

وی از تامین هزینه‌های ساخت یک فیلم انیمیشن در ایلام  خبر داد و گفت: کانون پرورش فکری استان ایلام با انتخاب یک کتاب  ساخت انیمیشن آن را آغاز کند.

مهدی ‌نورمحمدی فیلم‌ساز ایلامی نیز با بیان اینکه انیمیشن در کشور بیش از ۵۰۰۰ سال سابقه دارد و این آثار را می‌توان بر روی سفال‌ها در شهر سوخته دید.

وی با بیان اینکه پیشینیان ما به دنبال ثبت با استفاده از این هنر بوده‌اند، پیشینیان ما در ادبیات عامه و شفاهی هوشمندانه به انیمیشن پرداخته‌اند.

نورمحمدی بر ترویج کار تیمی در این زمینه تاکید کرد و گفت: امیدوارم روزی استان ایلام در زمینه تولید انیمیشن جایگاه بهتری را به دست آورد.    

در پایان این مراسم از ۲ اثر انیمیشن «نقاب گلی» و «قلقلی»  تولید شده در مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان و جمعی از هنرمندان رونمایی شد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار