مدیر جهاد کشاورزی دره شهر:
مدیر جهاد کشاورزی دره شهر از اجرای طرح‌ها و روش های نوین علمی در ۳۵۰ هکتار از مزارع کشاورزی دره شهر برای افزایش بهره وری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۷۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 08 November 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ طیار فیلی عنوان کرد: در چند سال اخیر شهرستان دره شهر با تولید محصولات متنوع زراعی و باغی از مهمترین مناطق کشاورزی استان ایلام بوده است.

وی با اشاره به اینکه حالا برای تداوم این تولیدات طرح‌های نوین علمی در مزارع شهرستان اجرا می‌شود، بیان داشت: طرح‌هایی که با کاهش مصرف آب و بذر در هر هکتار ضمن کاهش هزینه‌ها، عملکرد کشت کشاورزان را هم بالا برده است.

فیلی تصریح کرد: در اجرای این طرح‌ها، کارشناسان کشاورزی آخرین یافته‌های علمی خود را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر اضافه کرد: با کشاورزی نوین محصولات متنوعی در شهرستان کشت شده و طرح توسعه گلخانه‌ها نیز شروع شده است، این مهم باعث افزایش بهره وری و سود بیشتر در کوتاه‌ترین زمان می‌شود.

فیلی با اشاره به اینکه ظرفیت صادرات محصولات فرآوری شده نیز افزایش یافته است، مطرح کرد: خوشبختانه توانستیم با کمک کشاورزان به اهداف سیاست‌های وزارتخانه در زمینه کاهش مصرف آب، درآمدزایی و زیرساخت‌های کشاورزی برسیم.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر افزود: با توسعه روش‌های علمی در مزارع با توجه به پتانسیل‌های خوب منطقه، می‌توان به افزایش تولیدات با کیفیت و کشاورزی پایدار کمک کرد.

وی گفت: این طرح با هدف دستیابی بیشتر به امنیت غذایی و بهره وری در تولید با کاشت گونه‌های مختلف زراعی و باغی در سطح ۳۵۰ هکتار از مزارع شهرستان دره شهر اجرا شده است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار