بدون شک عنوان و پست اداری برای برخی چنان لذت بخش است که کار اصلی و مهمی که برای آن تربیت شده اند و تجربه اندوخته اند را رها کرده تا به امید پست های بالاتر رزومه مدیریتی پیدا کنند. اما اینجا چند دستگاه مهم باید جواب بدهند که این تخلف اداری روشن را چگونه توجیه می کنند؟
کد خبر: ۱۰۰۷۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶ 06 November 2021

تابناک ایلام ::در سیستم اداری یکی از پرطمطراق ترین و جذاب ترین موارد انتصابات اداری است. دیرزمانی است که درست یا اشتباه در سیستم مدیریتی ایران بحثی با نام ماموریت با حفظ پست سازمانی و یا بدون حفظ پست سازمانی در اوایل دولت های تازه به قدرت رسیده نهادینه شده و به محلی برای رانت سیاسی یا اداری تبدیل شده است.

هر چند گاهی به نفع اما بیشتر در حول ضرر می چرخد، زیرا نیروهای هیچ ارگانی علاقه مند نیستند تا نیرویی بدون تخصص یا تجربه مستقیم، مافوق مدیریتی شود برمجموعه ای که تخصص و تجربه کافی دارند اما شوربختانه به آنان اعتماد نمی شود. این رابطه درون سازمانی سالهاست که مثل بختک به جان سیستم اداری افتاده است فقط کافی رانتی داشته باشی و یا حامی و حامیانی!!

در قانون ماموریت بدون حفظ پست و یا با حفظ پست سازمانی، تبصره ها و مفادی وجود دارد که می بایست رعایت شود. یکی از دستگاههایی که نیروهای فراوانی از آن مامور خدمت در سایر ارگان ها می شود، آموزش و پرورش است. بر اساس مفاد نامه های ۶۳ و ۷۱ سال ۹۲ و همچنین ۱۶ سال ۹۳ اداره کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش فردی که از این دستگاه مامور می شود می بایست با رعایت تشریفات قانونی و رعایت نیاز و عدم نیاز دستگاه مبدا اقدام به صدور ماموریت نماید.

جالب ترین نکته انتصاب شهردار سیروان حذف کامل دستگاه مبدا یعنی آموزش و پرورش و انتصاب نیروی دستگاهی دیگر توسط مجموعه استانداری و اداره کل متولی و انتصاب دهنده این فرد است، در حالیکه نه با استان و نه شهرستان محل خدمت شهردار تازه منصوب شده هیچ هماهنگی صورت نگرفته است، تا اقتدار خود را این گونه با دخالت در دستگاهی دیگر نشان دهند. گاف بزرگی در این حد توسط مجموعه متولی استانداری برای انتصاب دبیر جغرافیای یک شهرستان هم عجیب است و هم دور از انتظار!

سوال اینجاست چرا طبق قانون نامه درخواست ایشان قبل از هر اقدامی به اداره کل آموزش و پرورش ارسال نشده است؟ چرا دستگاه انتصاب دهنده هیچ توجهی نکرده است که این نیرو در کلاس درس و همچنین جایگاه اداری در مدیریت سیروان است؟ مگر پرداخت حقوق از دو نهاد همزمان ممنوع نیست؛ چگونه دستگاه جدید در حالی که ماموریت با حفظ پست یا بدون حفظ پست را مشخص نکرده، حکم انتصاب داده است؟ از این مهمتر تکلیف کلاس خالی شده از دبیر چه میشود؟

آیا کسی برای انتصاب نبود تا کلاس درس خالی نشود؟ از لحظه انتصاب شهردار جدید در محل کار حضور نداشته است، این غیبت بدون هماهنگی و غیرموجه را بلحاظ اداری چگونه توجیه می نمایند؟ آیا متولیان امر متوجه غیبت غیر موجه دبیر شده اند یا خیر؟ آیا گزارش شده است یا خیر؟ پست شهرداری مهم تر است یا تدریس برای دانش آموزان مدارس؟ پاسخ مسئولان آموزش و پرورش استان و شهرستان سیروان چیست؟ اصلا این نیرو نیاز دستگاه است یا مازاد؛ موافق هستند یا خیر؟

بدون شک عنوان و پست اداری برای برخی چنان لذت بخش است که کار اصلی و مهمی که برای آن تربیت شده اند و تجربه اندوخته اند را رها کرده تا به امید پست های بالاتر رزومه مدیریتی پیدا کنند. اما اینجا چند دستگاه مهم باید جواب بدهند که این تخلف اداری روشن را چگونه توجیه می کنند؟

طبق اطلاع تا این لحظه هیچ پاسخ موافقی به این ماموریت داده نشده است؛ استاندار محترم متولیان امر را بازخواست کند، وقتی نیروی دستگاهی دیگر در کف کلاس درس است، چگونه در جایی با این سمت و عنوان انتصاب داده می شود! با کدام موافقت؟ نکته مهم دیگر؛ اگر رضایت دستگاه مبدا شرط است چرا بدون هماهنگی انتصاب داده اند؟ چه کس یا کسانی در استانداری و اداره کل آموزش و پرورش پشت این انتصاب عجیب هستند؟! افکار عمومی منتظر پاسخ فرمانداری یا مدیرکل شهری و شوراهای استانداری و یا آموزش و پرورش است تا دلیل خالی بودن کلاس فرزندان خود را بداند./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
United States
|
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
کار از قانون گذشته .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار