مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: رزمایش پدافند غیرعامل و مدیریت بحران با عنوان آتش فورانی ناشی از نشت گاز سمی طی یک مانور سطح ۳ استانی در پالایشگاه گاز ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۰۶۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰ 04 November 2021

به گزارش  تابناک ایلام،روح اله نوریان مطرح کرد: پالایشگاه‌های گازی به دلیل داشتن شرایط عملیاتی و تجهیزات ویژه و ماهیت عملکردی استراتژیک همواره آبستن حوادث متعدد فنی عملیاتی از قبیل خطای انسانی، خوردگی تجهیزات و ... می‌باشد که برگزاری اینگونه مانور‌ها می‌تواند در بروز حوادث احتمالی جلوگیری و آمادگی واحد‌ها را برای پیشگیری چند برابر کند.

وی گفت:  می‌بایست آمادگی لازم برای مقابله و واکنش در شرایط استراتژیک وجود داشته باشد تا بتوان به شکل موثری میزان آسیب‌های احتمالی وارده به پرسنل و خسارات را به تاسیسات به حداقل و میزان تاب آوری و تولید پایدار را به مرز حداکثری رساند.

نوریان اظهار کرد: ۱۵ تیم عملیاتی وظیفه برگزاری رزمایش آتش فورانی را برعهده داشتند که از این تعداد ۸ تیم داخل این واحد صنعتی و ۷ تیم خارج از مجموعه بودند و در مجموع بیش از ۱۰۰ نفر در اجرای این مانور استانی مشارکت داشتند.

وی گفت:  انجام رزمایش‌هایی در چنین سطحی موجب می‌شود که تمامی واحد‌ها در وقوع حوادث آمادگی لازم را داشته باشند.

وی افزود: ارزیابی میزان آمادگی و هماهنگی واحد‌های عملیاتی با دیگر واحد‌های فرآیندی ایمنی و آتش نشانی، درمانگاه طب صنعتی، حراست، بسیج، هماهنگی بیشتر بین پالایشگاه با ادارات، ارگان‌ها و شرکت‌های برون سازمانی و سنجش میزان تناسب و کفایت برنامه‌های تدوین شده و در راستای آموزش‌های داده شده برای مقابله با وضعیت‌های اضطراری از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش بوده است که خوشبختانه با برگزاری این رزمایش به این اهداف دست پیدا کرده ایم./ع

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار