مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: در استان ایلام ۵۲ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی وجود دارد که از این تعداد ۳۲ شهری، ۱۴ روستایی و ۶مشارکتی است.
کد خبر: ۱۰۰۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵ 02 November 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سمیه حیدری بیان داشت: در استان ایلام ۵۲ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی وجود دارد که از این تعداد ۳۲ شهری، ۱۴ روستایی،۶ مشارکتی است و بیش از ۲۴ هزار نفر از جمعیت این استان عضو این کتابخانه‌ها هستند.

وی افزود: ایلام یکی از استان‌های فرهنگی در امر کتاب و کتابخوانی است؛ بنابراین برای اجرایی کردن مصوبات انجمن و حمایت اعضای حقیقی و حقوقی از برنامه‌ها بهتر می‌توان عمل کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام تصریح کرد: تعداد ۵۹۳۲۶۹ نسخه کتاب در موضوعات مختلف در کتابخانه این استان موجود است و تعداد کتب اهدایی در ۶ ماهه اول سال ۱۲۳۶۹ نسخه بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کتابخانه‌های عمومی به پایگاه‌های فرهنگی- اجتماعی تبدیل شده‌اند و تاثیر گذاری کتابخانه در جامعه بیشتر است مطزح کرد: مردم استان ایلام مردمی فرهنگی و کتابخوان هستند کار ما در توسعه کتابخوانی همراهی می‌کنند.

حیدری در پایان یادآور شد: تعداد ۲۷ انجمن در سطح استان فعالیت دارند که از این تعداد ۱۳ مورد در شهرستان‌های استان و ۱۴مورد در بخش‌ها فعالیت دارند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار