جانشین انتظامی ایلام؛
جانشین انتظامی ایلام با بیان اینکه امروزه کلاهبرداران با سوء استفاده از سادگی افراد از فضای مجازی به راحتی کاربران را فریب داده و از آنان کلاهبرداری می کنند از کشف ۸۵ درصدی کلاهبرداری اینترنتی صورت گرفته در فضای مجازی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۵۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰ 31 October 2021

به گزارش تابناک ایلام، سرهنگ حسین نجفی اظهار داشت: طبق آمار از ابتدای سال تاکنون شاهد افزایش ۶۱ درصدی جرائم در فضای مجازی استان بوده ایم که با تلاش همکاران و کارشناسان خبره در پلیس فتا استان، ۸۵ درصد این پرونده ها کشف شده است.

وی ارزش ریالی پرونده های کشف شده از ابتدای سال تاکنون را بیش از هشت میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: آموزش همگانی و اطلاع رسانی در پیشگیری از جرائم اینترنتی و آگاه سازی عمومی در این راستا بسیار ضروری است.

جانشین انتظامی استان ایلام یادآور شد: بیشترین جرائم انجام شده در فضای مجازی استان مربوط به کلاهبرداری اینترنتی و برداشت از حساب افراد بوده که نیاز است هم استانی های عزیز در این زمینه هوشیاری بیشتری داشته باشند تا در دام کلاهبرداران قرار نگیرند.

وی گفت: بدلیل وجود بسیار زیاد سایت های فریبنده ، انتظار ما از مردم این است که از سایت های معتبر خرید کنند و تا اطمینان حاصل نکرده از پرداخت بیعانه خودداری کنند.

سرهنگ نجفی در بخش دیگری از سخنان خود، امنیت در بستر اینترنت را موضوعی مهم و حیاتی دانست و تاکید کرد: عدم رعایت نکات امنیتی لازم در فضای مجازی خطرات و آسیب های جبران ناپذیری را برای اشخاص به دنبال دارد.

جانشین انتظامی ایلام ادامه داد: بمنظور ارائه خدمت بهتر و بیشتر به مردم، مرکز فوریت های پلیس فتا به شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روز آماده ارائه خدمات فوریت های پلیسی به شهروندان عزیز در فضای مجازی است./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار