مدیر کل بحران استانداری ایلام؛
مدیرکل بحران استانداری ایلام با تاکید بر اجرای قوانین زیست محیطی گفت: قانون هوای پاک برای همه دستگاه‌های اجرایی استان لازم الاجراست.
کد خبر: ۱۰۰۴۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ 28 October 2021

به گزارش  تابناک ایلام، آیت قیصربیگی  افزود: نظر به نقش و اهمیت حفاظت از محیط زیست قانون هوای پاک برای همه دستگاه‌ها لازم الاجراست و همه موظفند با دقت این قوانین را اجرا کنند.

وی خطاب به دستگاه هایی که نسبت به اجرایی کر۱دن مواد قانونی هوای پاک اقدام عملی نکرده اند، هشدار داد و گفت: بمنظور حفظ سلامت مردم باید در اجرای قانون بی تعارف عمل کنیم.

مدیرکل بحران استانداری ایلام با عنوان این مطلب که ما حق نداریم از قصور افراد و دستگاه ها در انجام تکالیف قانونی به هر بهانه ای عبور کنیم، تاکید کرد: واضح است که عواید و مشکلات عمل نکردن به قانون و بی تفاوتی نسبت به آن در نهایت برای مردم مشکل آفرین خواهد بود.

قیصربیگی با اشاره به این مطلب که در ماده ۱۷ قانون هوای پاک، بطور صریح به تکالیف ارگانهای دولتی و مردم پرداخته شده و برای کنترل آلودگی هوا، تنظیم و اخذ گواهینامه سلامت موتورخانه‌ها الزاماتی ایجاد کرده، خواستار معاینه فنی نیروگاه ها، سامانه های احتراقی و استانداردسازی آﻻﯾﻨﺪه ﻫﺎی ﺧﺮوﺟﯽ ﻧﺎﺷﯽ از ﺻﻨﺎﯾﻊ استان شد.

وی در خصوص اجرای ماده ۱۸ قانون هوای پاک نیز یادآور شد: شرکت پخش فرآورده های نفتی استان ملزم است با پیگیری های لازم نسبت به انجام طرح کهاب (کاهش، هدایت و بازیافت بخارات بنزین) در راستای تأمین سوخت استاندارد اقدام کند.

قیصربیگی در خصوص اجرای ماده ۲۰ قانون هوای پاک بر پررنگ شدن نقش جهاد کشاورزی استان بر آگاهی سازی کشاورزان برای عدم آتش زدن پس چرای مزارع تاکید کرد و یادآور شد: امسال با تلاش بسیار خوبی که با مشارکت دستگاه های نظارتی، منابع طبیعی و مجموعه ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان ها انجام شد موفق شدیم در حفاظت از جنگل ها و مراتع و جلوگیری از آتش سوزی کارنامه موفقی داشته باشیم بطوریکه نسبت سالیان گذشته شاهد کاهش ۹۰ درصدی در آتش سوزی ها بودیم.

وی با اشاره به این موضوع که در معدود آتش سوزی هایی که اتفاق افتاده غالبا به خاطر آتش زدن پس چر در مزارع کشاورزی بوده، بیان داشت: البته باید این موضوع با حساسیت بیشتری در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گیرد چراکه بر اساس ماده ۲۰ قانون هوای پاک آتش زدن پس چرای مزارع ممنوع است.

دبیر ستاد مدیریت بحران استان ایلام ادامه داد: همه ما ملزم به اجرای قانون هستیم و در این راستا نباید تنها به یک نامه نگاری اکتفا کنیم بلکه باید با فراهم کردن زمینه ها شاهد نتیجه مثبت اجرای قانون در رفع مشکلات باشیم. 

وی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش ها و زحمات اداره محیط زیست در همکاری خوب با مدیریت بحران استان گفت: لازمه موفقیت در امور ایجاد هم افزایی در عمل به قانون است و در این راستا نیازمند همکاری و همراهی مردم و مسوولان هستیم./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار