مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، ۱۶۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی جات) به ارزش ۵۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.
کد خبر: ۱۰۰۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱ 27 October 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ روح‌الله غلامی اظهار داشت: روزانه کامیون های حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می شوند که تمامی این کامیون ها قبل از خروج از مرز بازرسی شده در صورت برخورد با موارد مشکوک این موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به میزان محصولات کشاورزی در سال گذشته از مرز مهران افزود: سال گذشته بیش از ۱۲۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی(صیفی جات) به ارزش ۵۵ میلیون و ۶۸۷ هزار دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام از صادرات ۵۲۲ میلیون دلار کالا در هفت ماهه سال جاری از مرز بین المللی مهران به عراق خبر داد و یادآور شد: این میزان کالا با وزن یک میلیون و ۳۱ هزار تن به عراق صادر شده است.

غلامی به اقلام صادراتی مرز مهران در مدت یاد شده از مرز مهران اشاره کرد و افزود: مهم ترین اقلام صادراتی در مدت یاد شده شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره بار، محصولات پلاستیکی، صنعتی، شیشه و جام، لوازم خانگی و محصولات فلزی بوده است.

وی با اشاره به مجموع صادرات کالا از مرز مهران در سال گذشته تاکید کرد: طی این مدت یک هزار و ۵۴۲ محموله ترانزیتی به ارزش ۵۵۳ میلیون دلار کالا از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

مدیرکل گمرک ایلام اضافه کرد: طی این مدت ۹۰۷ هزار تن صادرات به کشور عراق از جمله آهن آلات، کاشی و سرامیک، پلاستیک، تره بار، سنگ آهن و محصولات پتروشیمی صورت گرفته است.

غلامی با بیان اینکه ماموریت گمرگ بسیار گسترده است، اضافه کرد: گمرگ مبارزه با قاچاق، حمایت از واحدهای تولیدی، نظارت بر پروازهای خارجی و نظارت بر ورود کالاهای اولیه را برعهده دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تردد کامیون های صادراتی به مرز مهران در جریان و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار