معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام:
بخشنده در بازدید از کمپ‌های ترک اعتیاد استان از کاهش ۸۵ درصدی بازگشت به اعتیاد به همت دستگاه قضایی ایلام خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵ 27 October 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ بخشنده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام بیان داشت: معتادان در جامعه را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد، دسته اول معتادانی هستند که از تمکن مالی و خانوادگی برخوردار بوده و برای درمان به‌صورت خود معرف و یا با معرفی خانواده به مراکز موضوع ماده ۱۵ مراجعه می‌کند دسته دوم معتادانی هستند که از تمکن مالی و خانوادگی برخوردار نبوده و به علت پیگیری نکردن درمان و فقر مالی به صورت کارتن خواب و متجاهر در سطح معابر و خیابان‌های شهر پراکنده هستند.

او افزود: با عنایت به مغفول ماندن آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان بین دستگاه‌های مسئول، می‌توان با اجرای صحیح برنامه از بازگشت مجدد ۸۵ درصد از معتادان متجاهر بهبود یافته به چرخه اعتیاد پیشگیری کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام، ادامه داد: متاسفانه استان ایلام جزء معدود استان‌های کشور است که مرکز ماده ۱۶ در آن دایر نشده است در نتیجه برای معتادین متجاهر و کارتن خواب‌ها عملا امکان ساماندهی و بازگشت به شرایط عادی در استان ایلام وجود ندارد.

بخشنده اعلام کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در این راستا تلاش‌های زیادی به‌عمل آورده و هم‌چنان در حال پیگیری این موضوع است. متاسفانه دستگاه‌های متولی در این زمینه به وظایف و مسئولیت‌های خود به درستی عمل نمی‌کنند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار