معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: استان ایلام با تولید سالانه یک هزار و ۴۰۰ تن عسل، قطب تولید این محصول در کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۴۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰ 26 October 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ درخشنده رحیمی بیان داشت: استان ایلام با تولید سالانه یک هزار و ۴۰۰  تن عسل، قطب تولید این محصول در کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تعداد ۱۸۰ هزار کلنی در استان یادآور شد: ۱۰۰ درصد کلنی‌‌های موجود در استان بومی است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: حدود ۲ هزار زنبوردار در زنبورستان‌های استان مشغول فعالیت هستند.

وی اظهار کرد: عسل ایلام از نظر کیفیت جزو رده‌های برتر کشور است و از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و حتی در سطح جهان هم می‌تواند مطرح شود.

معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام افزود: بدون شک پرورش زنبور عسل نقش مهمی در اشتغالزایی دارد و می‌‌تواند به رونق اقتصادی استان کمک کند.

وی در رابطه با مزایای زنبورداری در استان تصریح کرد: یکی از این مزایا گرده افشانی باغات و زراعت در استان است و مزیت دوم آن اشتغال زایی در استان است که بیش از ۲۰۰۰ نفر در این زمینه به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و حداقل ۱۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در این راستا کار میکنند و همچنین در زمینه‌ی اقتصادی به اقتصاد استان کمک می‌کنند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار