استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: نخستین پیش‌شرط واگذاری غرفه‌ها و مغازه‌های شهرداری ایلام به متقاضیان، رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و فروش میوه به نرخ مصوب تنظیم بازار است.
کد خبر: ۱۰۰۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 26 October 2021

به‌ گزارش تابناک ایلام ؛ محمد نوذری در نشست تنظیم بازار استان اظهار داشت: تمامی غرفه‌های شهرداری ایلام باید به افراد دارای اهلیت واگذار شود و این افراد تا پایان قرارداد حق انتقال قرارداد به فرد دیگری را ندارند.

وی افزود: تمامی افرادی که غرفه‌های شهرداری ایلام به آن‌ها واگذار می‌شود، باید دارای پروانه کسب و تا پایان مدت قرارداد به تعهدات خود با شهرداری ایلام پایبند باشند.

استاندار ایلام ادامه داد: انتقال واگذاری یک غرفه در طول یک سال به چندین فروشنده علاوه بر افزایش کرایه بها غرفه، موجب می شود که فروشنده مجبور شود که میوه و تره بار را خارج از نرخ تنظیم بازار به فروش برساند.

نوذری تصریح کرد: برای رعایت حقوق مصرف کنندگان، پس از واگذاری غرفه های به متقاضیانی که اهلیت آنان محرز شده است توسط تیم های نظارتی سازمان صمت بصورت هفتگی فعالیت فروشنده ها رصد می شود.

وی یادآور شد: تمامی افرادی که غرفه شهرداری را اجاره می کنند، باید خود آنان در آن غرفه فعالیت و آنرا به شخص دیگری واگذار نکنند که در این صورت شهرداری می تواند طبق قانون قرارداد را فسخ کند.

استاندار ایلام از شهردار ایلام خواست: طی یک گزارش میدانی تمامی غرفه هایی که طی یک سال اخیر به چندین نفر واگذار شده را طبق قانون به یک نفر که دارای اهلیت و متعهد به رعایت حقوق مصرف کنندگان است، واگذار کند.

نوذری بیان داشت: لحاظ کردن تمامی این قوانین در واگذاری غرفه های شهرداری به متقاضیان، برای جلوگیری از افزایش نرخ میوه و تره بار، رعایت حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از گران فروشی است.

استاندار ایلام در بخشی دیگری از سخنان خود به پخت نان در شهر ایلام اشاره کرد و گفت: برخی شهروندان از کیفیت نان گلایه دارند که این مهم باید توسط مسوولان و دستگاه های مربوطه بطور جدی مورد توجه قرار گیرد.

نوذری ادامه داد: نظارت بر بازار، بازدید از روند پخت نان برای افزایش میزان رضایت مندی مردمی بعنوان یک ضرورت باید در دستور کار سازمان صمت استان باشد./م

بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار