مدیرکل استاندارد ایلام از صدور اولین پروانه استاندارد آب آشامیدنی در استان خبر داد و گفت: فرآورده های آب معدنی طبیعی و آب آشامیدنی بسته بندی شده مشمول مقررات استاندارد اجباری است.
کد خبر: ۱۰۰۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰ 25 October 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهناز همتی درباره تفاوت آب معدنی بسته بندی و آب آشامیدنی بسته بندی افزود: آب معدنی طبیعی بسته بندی شده، قابل شرب و حاوی املاح معدنی خاص است که برای جمع آوری و بسته بندی آن از چشمه های آب معدنی تایید شده یا از حفر چاه های عمیق استفاده می شود.

وی افزود: آب معدنی طبیعی بسته‌بندی شده نیز بر طبق استاندارد ملی آبی است که با آب آشامیدنی قابل تمایز است، بر مبنای اینکه سرچشمه آب معدنی (چشمه و چاه) در چه ناحیه‌ای از نظر ساختار زمین‌شناسی واقع شده باشد، محتوی املاح معدنی خاص و عناصر کمیاب و دیگر ترکیبات است و ترکیبات آن در فصول مختلف سال از ثبات نسبی و منطقی برخوردار بوده و در نزدیک‌ترین محل ممکن به سرچشمه آب تحت شرایط خاص بسته‌بندی می‌شود.

به گفته این مسوول، آب آشامیدنی بسته بندی شده (که به طور طبیعی می تواند حاوی املاح باشد یا به آن اضافه شود)، با اعمال انواع فرایندهای تصفیه و گندزدایی مجاز حاصل می شود و می تواند به طور طبیعی شامل گاز کربنیک باشد یا به آن اضافه شود که در ظروف مجاز بسته بندی می شود و افزودن هر گونه مواد دیگر مانند شیرین کننده و طعم دهنده در این نوع آب مجاز نیست.

مدیرکل استاندارد ایلام تاکید کرد: مصرف‌کنندگان به منظور اطمینان از صحت علامت استاندارد مندرج در نشانه‌گذاری فرآورده‌های «آب معدنی بسته‌بندی شده» و «آب آشامیدنی بسته‌بندی شده» می‌توانند کد ۱۰ رقمی درج شده ذیل علامت استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند.

همتی اضافه کرد: سامانه تلفن گویا ۵۰۰۰۱۱۵۱۷ رابط بین مردم و اداره‌کل استاندارد است و مصرف‌کنندگان می‌توانند شکایات مرتبط با کیفیت فرآورده مشمول استاندارد را از طریق این سامانه تلفنی، ثبت و پیگیری کنند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار