رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام در پیامی به مناسبت فرا رسیدن روز ملی آمار و برنامه ریزی گفت: آمار و اطلاعات، برنامه‌ریزی و مدیریت از حلقه‌های اصلی و مهم توسعه جامعه به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۰۰۳۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵ 23 October 2021

به گزارش تابناک ایلام، در پیام رحمت اله قیصوری به مناسبت روز آمار و برنامه ریزی آمده است: حرکت در مسیر توسعه اقتصادی مستلزم داشتن آمارهای دقیق و به هنگام است و برنامه ریزی یکی از ارکان اساسی مدیریت سازمانها برای رسیدن به اهداف تعیین شده است.

یکی از شاخص‌های ارزیابی توسعه کشورها در دنیای امروز داشتن نظام و فرآیند کمی و کیفی فعالیت های آماری می باشد و حلقه آمار و اطلاعات، برنامه‌ریزی و مدیریت از حلقه‌های توسعه به شمار می‌رود به طوری که دانایی بشر منوط به داده‌ها و اطلاعاتی است که ماهیت سمت و سوی حرکت بشر را تعیین می کند.

در حقیقت حرکت در مسیر توسعه اقتصادی مستلزم داشتن آمارهای دقیق و به هنگام است و برنامه ریزی یکی از ارکان اساسی مدیریت سازمانها برای رسیدن به اهداف تعیین شده می باشد از اینرو یکی از ماموریت های مهم سازمان مدیریت و برنامه ریزی، تهیه آمار صحیح، قابل اعتماد و موثق است.

لذا تعامل اجزای نظام تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی با اجزای نظام آماری می‌بایست هماهنگ و پیوسته باشند تا تصمیم‌گیران در سازمان با ارزیابی نتایج، بهترین گزینه را برای برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اتخاذ کنند.

باید با تکیه بر برنامه‌ریزی بر پایه آمار و اطلاعات استخراج شده بتوانیم بستر مناسبی برای ارتقا و توسعه همه جانبه استان ایلام را فراهم کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار