مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام؛
مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام گفت:با توجه به نقش مهم شهرداری‌ها در مدیریت بحران شهری لازم است متولیان امر با پیش بینی درست و شناسایی به موقع مخاطره‌ها ضمن ارتقای آمادگی برنامه عملیاتی برای پیشگیری از وقوع حوادث داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۰۳۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵ 21 October 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛ قیصربیگی مطرح کرد: در صدور پروانه‌های ساختمانی بایست مواظب بود که ساخت و سازها بر اساس استاندارد مربوط صورت گیرد.

 وی افزود: بر اساس بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌، یکی از مهمترین وظایف شهرداری‌ها اتخاذ تدابیر مؤثر برای حفظ شهر از خطر سیل و حریق و رفع خطر و حفظ سلامت شهروندان است.

قیصربیگی ادامه داد: اگر به درستی طرح‌های جامع محور و نقشه راه در ساخت و سازهای اصولی قرار گیرد دیگر نبایست شاهد ایجاد بناها در محل قرار گرفتن گسل‌ها باشیم.

وی گفت: برنامه ریزی و نظارت کافی برساخت وسازهای استاندارد و ایمن، تهیه و اجرای برنامه‌های پیشگیری از حوادث، مطالعه و شناسایی مناطق و مراکز مخاطره آمیز و اقدام برای رفع آن، تهیه امکانات، تجهیزات و ملزومات موردنیاز برای مقابله باحوادث، شناسایی و مشخص کردن مناطق امن برای اسکان موقت آسیب دیدگان در حوادث، آموزش شهروندان جهت خود امدادی و پیشگیری از حوادث، تهیه برنامه‌های مقابله ازجمله مسئولیت‌های خطیر شهرداری‌ها در مدیریت بحران است./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار