مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به ضرورت تامین زمین برای آغاز طرح جهش مسکن در استان گفت: ۲۸ هزار واحد مسکونی برای متقاضیان واجد شرایط این استان در مدت چهار سال ساخته می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۳۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸ 20 October 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالله بهادری  با بیان اینکه طبق برنامه باید در مدت زمان چهار سال حدود ۲۸ هزار واحد مسکونی در استان احداث شود، اظهار داشت: در حال حاضر عملیات اجرایی سه هزار و ۲۹۰ واحد مسکن در استان بویژه شهر ایلام آغاز شده است.

وی افزود: تامین زمین مورد نیاز هشت هزار واحد مسکن روستایی و شهری در سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ و ۲ هزار واحد مسکونی از محل موافقتنامه سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن در سال جاری از مصوبات سفر اخیر رییس جمهوری به استان ایلام است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: طبق ماده ۲ قانون زمین شهری، وزارت مسکن و شهرسازی موظف است زمین‌های مورد نیاز ساخت مسکن و خدمات عمومی را ضمن استفاده از کلیه اراضی موات و دولتی در شهرهایی که به دلیل عدم تکافوی اراضی مذکور در این شهرها ضرورت آن حتمی است به ترتیب از زمین‌های بائر و دائر شهری تامین کند.

بهادری درخصوص تامین زمین مورد نیاز مسکن استان بیان داشت: سه راهکار برای تامین زمین مورد نیاز قانون جهش تولید مسکن درنظر گرفته شده است، اولین راهکار اداره کل راه و شهرسازی استان تمامی زمینهای تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن را به احداث مسکن ملی اختصاص داده است.

وی بیان کرد: راهکار دوم استفاده از زمین های بلا استفاده ادارات و سازمان هاست که طبق قانون باید در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفته و برای احداث مسکن اختصاص یابد که در این زمینه زمین های مذکور شناسایی و در حال رایزنی با ادارات هستیم و چنانچه این همکاری صورت نگیرد، این اداره کل اقدام قانونی لازم در این زمینه انجام خواهد داد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام ادامه داد: راهکار سوم الحاق زمین به محدوده شهرهاست که در این زمینه به تازگی ۹ قطعه در شهرهای مختلف استان به مساحت نزدیک به ۱۳۲ هکتار( ۶ قطعه در جلسه کارگروه امور زیربنایی جهت الحاق به شهرها و سه قطعه داخل حریم در کمیسیون ماده ۵) به تصویب رسیده که پس از طی مراحل قانونی جهت احداث مسکن قانون جهش تولید مسکن در نظر گرفته خواهد شد.

بهادری تاکید کرد: چهار قطعه دیگر نزدیک به ۱۲ هکتار نیز در سه شهر دیگر استان قبلا جهت الحاق به محدوده شهرها به تصویب رسیده و در حال طی سایر مراحل قانونی است.

وی اضافه کرد: استان ایلام توانایی احداث ۲۸ هزار واحد مسکونی طی چهار سال را بطور قطع داشته و این مهم بستگی به استقبال اشخاص واجد شرایط از طرح مذکور دارد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار