مدیرکل دفتر امور شهری استانداری ایلام گفت: سال جاری مبلغ ۹۰ میلیارد ریال اعتبار به شهر سرابله مرکز شهرستان چرداول اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۰۰۲۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰ 19 October 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ رضا شریفی اصل در آیین معارفه شهردار جدید شهر سرابله اظهار داشت: این میزان اعتبار از محل اعتبارات قیر یارانه ای، اربعین و کمک های سازمان همیاری شهرداری های وزارت کشور بوده است که از شهردار جدید می خواهیم مدیریت بهینه ای در اجرای اعتبارات با لحاظ نمودن اولویت های مهم داشته باشد.

وی افزود: شهر سرابله از مراکز مهم و تاثیرگذار در سطح استان ایلام است که مشارکت اجتماعی، دینی و بویژه سیاسی مردمان آن در عرصه های انتخابات و مشارکت بالای آن ها موید این مطلب بوده و می طلبد کارهای خوب و در خور شان مردمانش انجام گیرد زیرا رضایتمندی و اعتماد مردم بهترین پشتوانه برای مدیران است.

شریفی اصل در ادامه آسفالت معابر، ساماندهی اصناف، تسریع در زیرساخت ها، تکمیل ورودی و خروجی شهر و ایجاد یک منبع پایدار درآمدی همچون کارخانه آسفالت را از اولویت ها و کارهای مورد نیاز برای شهر سرابله برشمرد و خواستار جدیت شورای اسلامی شهر و شهردار در این خصوص شد.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری ایلام همچنین اضافه کرد: روحیه خدمتگزاری در بین نیروهای شهرداری بواسطه ارتباط با مردم و خدمات مستقیم آن ها به شهروندان بیشتر از جاهای دیگر باید وجود داشته باشد و شهرداری سرابله نسبت به محلات کمتر توسعه یافته توجه و نگاه ویژه ای داشته باشد تا توازن و عدالت در ارایه خدمات به شهروندان شهر بیشتر ملموس گردد.

وی خواستار تکریم ارباب رجوع و تسریع و شتاب بیشتر در ارایه خدمات مناسب به مردم شد و گفت: کرونا و شیوع آن در جامعه باعث محدودیت ها و تغییر در شیوه زندگی اجتماعی و خدمات رسانی ادارات شد و اکنون و با گسترش تزریق واکسن کرونا و با لحاظ کردن رعایت پروتکل های بهداشتی شورای جدید و شهرداری اعتماد مردم را جلب کنند زیرا اعتماد مردمی مهمترین موضوع برای مسیولین است و راه مهم جلب اعتماد عمومی ارائه خدمات مناسب به مردم می باشد.

شریفی اصل با ذکر این نکته که ساخت و سازهای غیر مجاز یکی از معضلات شهرداری هاست که باید شهرداران با وسواس و نظارت دقیق این موضوع را پیگیری کنند خاطر نشان کرد: افزایش هزینه های جاری، عدم تعدیل نیرو، کاهش منابع پایدار، کاهش کمک های سازمان همیاری، شیوع کرونا، فرسودگی ماشین آلات و وجود شاکیان متعدد و آرای قضایی از مهمترین مشکلات شهرداری هاست.

فرماندار شهرستان چرداول نیز در این آیین گفت: حضور معتمدین و متنفذین و بزرگان در این برنامه بیانگر اهمیت حقوق شهروندی و ارتباط و تعامل مناسب بین مردم و مسئولین است.

سعیدرضا کریمیان ادامه داد: رسانه ها و خبرنگاران نقش مهمی در آگاهی بخشی مردم و بویژه حقوق شهروندی و مسائل شهری و اجتماعی دارند و از آن ها می خواهیم این نقش با اهمیت و تاثیرگذار خود را ادامه دهند و مسائل و مشکلات شهری را برای اصلاح امور و رفع مشکلات و در نهایت رضایتمندی مردمی منعکس کنند.

وی اضافه کرد: سرنوشت شهر سرنوشت تک تک شهروندان است و تعامل بین مردم و مسولان می تواند در توسعه شهری کمک بزرگی کند و از مردم و شورای اسلامی شهر می خواهیم با ارائه راهکار ها و برنامه های قابل اجرا و در کنار آن حمایت دولت یک شهری با چهره ای زیبا و داشتن زیر ساخت های مناسب برای مردم فراهم نماییم.

فرماندار چرداول یادآور شد: مردم سرابله لایق بهترین کارها و بهره گیری از خدمات مناسب و بهتر در تمام حوزه ها هستند و تلاش خود را بکار گرفته ام تا با همراهی مردم و کمک های بهتر اعتباری و دولتی خدمات در خور شان این مردم ارائه دهیم.

شهردار سرابله نیز که قبلا مسئولیت شهرداری سرابله را برعهده داشته است به ارائه خلاصه ای از خدمات انجام شده پرداخت و گفت: بعضی از محلات شهر بیشر از ۱۰ سال کارهای عمرانی و خدماتی در آن ها کمتر انجام شده بود که با نگاه ویژه به این محلات کمتر توسعه یافته کارهای عمرانی در ۷ محله و شهرک همچون: آسفالت معابر، ایجاد ۲۰ پارک محله، ایجاد ۲۰۰ معبر آسفالت شده، فضای سبز و فاضلاب شهری انجام شده است.

روح اله پری زاده اضافه کرد:جلوگیری از ورشکستگی شهرداری، عودت ۱۹۰ میلیارد ریال اموال عمومی با مختومه کردن ۱۲۰ پرونده قضایی به نفع شهرداری، کاشت ۲۰ هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر، ایجاد پارکینگ ماشین آلات سنگین، ساخت پل جنب اداره راه و شهرسازی و رفع مشکلات سیل در زمان بارش باران از دیگر کارهای انجام شده بوده است.

شهردار سرابله مهمترین اولویت های خود در دور جدید را سوق دادن شهرداری به کسب درآمد پایدار( ساخت کارخانه آسفالت) تکمیل پروژه های نیمه تمام، سرو سامان دادن آرامستان شهر و بهره برداری از ۳ پروژه نیمه تمام شهری در کمترین زمان ممکن عنوان کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار