مدیرکل راه وشهرسازی ایلام ؛
مدیرکل راه وشهرسازی ایلام گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری به استان برای تکمیل تونل کبیر کوه مصوب شد.
کد خبر: ۱۰۰۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲ 19 October 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛  عبدالله بهادری با تشریح برنامه های سفر اخیر رییس جمهوری به استان در حوزه راه و شهرسازی اظهار داشت: برای تکمیل تونل کبیر کوه و راه های طرفین آن مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ و ۱۰۰ میلیارد تومان از محل منابع عمومی سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اختصاص یافت.

وی افزود: همچنین ۴۰ میلیارد تومان نیز برای بهسازی قطعه اول راه اصلی صالح آباد - ایلام- حمیل در نظرگرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: تامین زمین مورد نیاز هشت هزار واحد مسکن روستایی و شهری در سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ و ۲ هزار واحد مسکونی از محل موافقتنامه سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن در سال جاری از دیگر مصوبات سفر ریاست جمهور به استان ایلام است.

بهادری اضافه کرد: در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن برنامه ریزی برای احداث حدود ۲۸ هزار واحد مسکونی طی چهارسال در استان صورت گرفته است که هم اکنون احداث سه هزار و ۲۹۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن در استان اجرایی شده است.

وی درخصوص تامین زمین مورد نیاز مسکن استان بیان داشت: سه راهکار برای تامین زمین مورد نیاز قانون جهش تولید مسکن درنظرگرفته شده است، اولین راهکار اداره کل راه وشهرسازی استان تمامی زمینهای تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن را به احداث مسکن ملی اختصاص داده است.

وی بیان کرد: راهکار دوم استفاده از زمین های بلا استفاده ادارات و سازمانها است که طبق قانون می بایست در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرارگرفته و برای احداث مسکن اختصاص یابد که در این زمینه زمینهای مذکور شناسایی شده و درحال رایزنی با ادارات هستیم و چنانچه این همکاری صورت نگیرد این اداره کل اقدام قانونی لازم در این زمینه انجام خواهد داد.

بهادری ادامه داد: راهکار سوم الحاق زمین به محدوده شهرها است که دراین زمینه اخیرأ ۹ قطعه در شهرهای مختلف استان به مساحت نزدیک به ۱۳۲ هکتار( ۶ قطعه از درجلسه کارگروه امور زیربنایی جهت الحاق به شهرها و سه قطعه داخل حریم درکمیسیون ماده ۵) به تصویب رسیده که پس از طی مراحل قانونی جهت احداث مسکن قانون جهش تولید مسکن در نظر گرفته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: چهار قطعه دیگر نزدیک به ۱۲ هکتار نیز در سه شهر دیگر استان قبلا جهت الحاق به محدوده شهرها به تصویب رسیده و در حال طی سایرمراحل قانونی است.

وی خاطر نشان کرد: استان ایلام توانایی احداث ۲۸ هزار واحد مسکونی طی چهار سال قطعاً دارد و این مهم بستگی به استقبال اشخاص واجد شرایط از طرح مذکور می باشد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار