مدیر کل انتقال خون ایلام؛
مدیر کل انتقال خون ایلام از رشد ۱۳ درصدی اهدا خون در نیمه نخست سال جاری خبر داد و گفت: همراهی و حضور مستمر اهدا کنندگان در مراکز و پایگاه‌ها موجب توفیق خدمت رسانی به بیماران و نیازمندان به فرآورده‌های خونی در استان شده است.
کد خبر: ۱۰۰۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸ 18 October 2021

به گزارش تابناک ایلام؛دکتر مهدی اکبری دهبالایی اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری تعداد هشت هزار و ۴۸۲ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده اند که در این مدت از هفت هزار و ۱۶۷ نفر خونگیری صورت گرفته است.

وی از رشد ۱۶ درصدی مراجعه کنندگان اهدا خون در نیمه نیمه‌نخست امسال خبر داد و افزود: ۶۱۷ نفر در شهرستان‌های مهران، هلیلان، ایوان، ملکشاهی و چرداول برای اهدا خون به تیم‌های سیار خونگیری انتقال خون مراجعه کرده‌اند که از مجموع مراجعه این افراد، تعداد ۵۸۲ واحد خونگیری انجام شده است.

اکبری دهبالایی با بیان اینکه در نیمه نخست سال گذشته تعداد ۶ هزار و ۵۰۵ نفر مراجعه کننده برای اهدا خون داشته‌ایم، یادآور شد: در این مدت از ۶ هزار و ۳۹۷ نفر اهدا کننده خونگیری صورت گرفته است.

مدیرکل انتقال خون ایلام تاکید کرد: در این‌مدت(۶ ماهه نخست سال) ۹ هزار و ۹۷۳ واحد خون و فرآورده‌های خونی در بین مراکز درمانی استان پخش شده است.

به گفته وی این واحدها شامل هزار و ۶۳ واحد خون فیلتره، چهار هزار و ۹۷۶ واحد گلبول قرمز متراکم، ۱ هزار و ۸۷۲ واحد پلاسمای تازه منجمد شده، ۵۵۶ واحد رسوب کرایو، ۱ هزار و ۴۱۷ واحد پلاکت، ۲۲ واحد پلاکت آفرزیس و ۶۷ واحد گلبول قرمز شسته شده بوده است.

اکبری دهبالایی در ادامه تشریح فعالیت‌های صورت گرفته اداره کل انتقال خون ایلام بیان کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۸ مراجعه اهدا پلاکت آفرزیس داشته‌ایم که از این تعداد ۲۳ مورد انجام شده این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تنها ۲ مورد بوده است.

وی به حضور مستمر تیم‌های سیار خونگیری در شهرستان‌های استان اشاره و بیان کرد: در تلاشیم تا با تجهیز و راه اندازی سامانه سیار خونگیری بتوانیم حضور خود را در سطح همه شهرستان‌ها به صورا کاملا فعال داشته باشیم.

مدیرکل انتقال خون ایلام یادآور شد: با پیگیری‌های انجام شده و با توجه به نیاز مبرم و بعد مسافتی شهرستان مرزی دهلران با مرکز استان توانستیم تیم سیار خونگیری را در این شهرستان مستقر کنیم و در تلاشیم که با همکاری فرمانداری ویژه دهلران بتوانیم ساختمان پایگاه انتقال خون این شهرستان احداث شود.

اکبری دهبالایی با تاکید بر اینکه نیاز به اهدا خون همیشگی است، اضافه کرد: مردم نوع دوست ایلام همواره خالصانه با اهدا خون خود یار و یاور بیماران و نیازمندان به خون بوده‌اند که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

وی با بیان اینکه بیماران همیشه و در همه حال چشم به راه اهدا کنندگان خون، این ناجیان حیات و اسوه‌های ایثار و نوع دوستی هستند، گفت: با توجه به اینکه تاریخ انقضای پلاکت و دیگر سلول‌های خونی بین ۳ تا ۳۵ روز است لذا نیاز به حضور اهدا کنندگان خون در مراکز اهدا برای انجام این اقدام خدا پسندانه همواره احساس می‌شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار