مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام؛
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام گفت: زنان باید مدیریت استرس را در این شرایط بیاموزند تا در مواقع حساس به ویژه شرایط کرونا کانون گرم خانواده را حفظ کنند.
کد خبر: ۱۰۰۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵ 17 October 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ زینب شیرخانی  به مناسبت گرامیداشت هفته ملی سلامت بانوان ایرانی اظهار داشت: زنان نقش محوری در مدیریت سلامت ایفا می کنند و با افزایش آگاهی، ارتقاء سواد ایجاد سبک زندگی، حمایت از همسر و سایر اعضاء خانواده، مدیریت سلامت جسمی و روانی خانواده را برعهده دارند.

وی افزود: هفته سبا در سال جاری به نقش مدیریت زنان در ابعاد مختلف سلامت می پردازد و مهمترین محور آن بحران کروناست، زیرا که افزایش آگاهی زنان نسبت به عواقب کووید ۱۹ در خانواده و افزایش توانمندی آنان در مدیریت این عواقب بسیار مهم است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام گفت: حضور فرزندان در منزل، تغییر شرایط اقتصادی خانواده، ابتلا به بیماری و عوارص ناشی از آن و از دست دادن عزیزان مشکلاتی برای خانواده ایجاد کرده که بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.

شیرخانی اظهار داشت: بنابراین یکی از مهمترین توانمندی هایی که همه افراد جامعه بخصوص زنان باید در شرایط فعلی کسب کنند، مدیریت استرس است و بانوان برای گذر از دوران سخت کرونایی نیازمند آگاهی هوشیاری و حمایت همه جانبه از طرف خانواده و جامعه دارند.

وی تاکید کرد: از همه هم استانی های عزیز می خواهیم تزریق واکسن کووید ۱۹ رو جدی بگیرند زیرا که هم به خود کمک می‌کند و هم به اطرافیان تا کمتر با ویروس کرونا مواجه شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام توجه به سلامت روانی زنان را یکی از مهمترین دغدغه ها برای حفظ کانون اصلی خانواده برشمرد و یادآور شد: زنان به عنوان نیمی از جامعه نقش حساس و مهمی بر عهده دارند که باید سلامت روان آنها حفظ شود.

شیرخانی افزایش مهارت های تاب آوری، ارتقا سلامت روانی زنان و آموزش مهارت های زندگی توسط زن و مرد را برای حفظ کانون خانواده اساسی برشمرد.

وی ابراز امیدواری کرد زنان ایرانی با تقویت مهارت های روانی خود علاوه بر کمک به سلامت خود و خانواده به کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه نیز کمک کنند./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار