زرگوشی از برنامه ریزی دقیق و پایش موثر جهت انجام تعمیرات اساسی امسال پالایشگاه گاز ایلام خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰ 15 October 2021

 گزارش تابناک ایلام، حسن زرگوشی گفت: واحد برنامه ریزی و روش‌های تعمیراتی (متد) به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های اداره تعمیرات با توجه به ماهیت کار و شرح وظایف محوله مطابق روال معمول، پس از پایان هر تعمیرات اساسی و در طول سال اقدام به تهیه و تدوین لیست دستگاه‌های ثابت و دوار، تجهیزات برقی و ابزار دقیقی، طرح‌های اصلاحی ابلاغی و سایر موارد تعمیراتی که نیاز به توقف تولید دارند، برای تعمیرات اساسی سال بعد می‌کند.

او اظهار کرد: تهیه ساختار شکست برنامه تعمیرات اساسی برای هر دستگاه، برآورد زمان مورد نیاز جهت فعالیت ها، برآورد لیست نیازمندی‌ها شامل ابزارآلات، قطعات یدکی و مواد مصرفی، داربست بندی، جرثقیل، تدوین برنامه زمانبندی شده برای ابلاغ به سرپرستان اجرایی، همراه با سازماندهی نیروی انسانی و عوامل، بخش دیگری از فعالیت‌های مهم این واحد می‌باشد.

او مطرح کرد: یکی از مهمترین وظایف این واحد در تعمیرات اساسی، کنترل و پایش برنامه زمانبندی، با هدف جلوگیری از انحراف، حین اجرای فعالیت‌ها مطابق برنامه مصوب بوده و در صورت تاخیر و عقب افتادگی از برنامه، با تشکیل جلسات فوق العاده برای شناسایی عوامل و گلوگاه‌ها برای جبران عقب ماندگی از برنامه، اقدام لازم تعریف می‌گردد.

او ادامه داد: تشکیل جلسات روزانه تعمیرات اساسی با حضور مسئولان بهره برداری، بازرسی فنی و مهندسی به منظور بررسی پیشبرد برنامه روزانه تعمیرات اساسی، پایش، ثبت وبروز کردن فعالیت‌ها در برنامه و حل و فصل موضوعاتی که در حین تعمیرات اساسی بوجود آمده و نیاز به اخذ تصمیم دارند، نیز بخشی از اقدامات مهم در فرآیند تعمیرات اساسی است.

زرگوشی اولویت بندی کار‌های پیش بینی نشده در حین تعمیرات اساسی، پیگیری فراهم نمودن مقدمات و منابع مورد نیاز و افزودن آن به فعالیت‌های تعمیرات اساسی دریک برنامه جداگانه به عنوان برنامه الحاقی و سپس پایش آن جهت اجرا را از دیگر اقدامات مهم این واحد برشمرد.

او مطرح کرد: در مجموع در برنامه تعمیرات اساسی امسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ فعالیت برنامه ریزی شده، مورد کنترل و پایش قرار گرفت و خوشبختانه تمامی اهداف از پیش تعیین شده در این تعمیرات با برنامه ریزی دقیق و پایش موثر محقق گردید./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار