بازرس کل استان ایلام؛
بازرس کل استان ایلام افزود: وصول یک هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال از مطالبات دولتی و صدور احکام جریمه تعزیراتی واحدهای متخلف به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال با پیگیری پیشنهادهای بازرسی کل‌ در دستگاه های اجرایی در نیمه اول سال جاری انجام گرفته است.
کد خبر: ۱۰۰۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵ 14 October 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ مهدی اصلانی کرچی گفت: مورد نیز اصلاح و فسخ قرارداد صورت گرفته و سوء جریانات یا تخلفات مالی به مبلغ یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال منجر به پیشنهاد تعقیب متخلفان، سوءجریانات تشریفات برگزاری مناقصه ها و مزایده ها و معاملات دولتی به مبلغ یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و اجرای ۱۰۷ پیشنهاد اصلاح ساختار یا امور شناسایی و کشف شده است.

وی گفت: در پیگیری گزارش های تعقیب کیفری و اداری در ۶ ماهه نخست سال جاری، برای هفت نفر محکومیت کیفری و طی ۱۶ پرونده برای ۳۹ نفر محکومیت اداری صادر شده است.

اصلانی مطرح کرد: نظارت بر عرضه و توزیع مرغ به عنوان یک کالای پرمصرف خوارکی و تلاش برای رفع موانع این حوزه به طور جدی از سال گذشته در دستور کار بازرسی استان و با مشارکت دستگاه های ذیربط جهادکشاورزی و صمت ( صنعت، معدن و تجارت) قرار گرفت.

وی بیان داشت: همچنین واحدهای مرغداری متخلف که با وجود دریافت نهاده های دامی یارانه ای اما تولید مرغ نداشته اند یا مرغ عرضه شده آنها مطابق با ظرفیت تعهدات اعلامی نبوده است، با همکاری ادارات کل جهادکشاورزی و صمت شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی و با پیگیری های به عمل آمده  ۱۵ میلیارد ریال جریمه برای تعدادی از پرونده ها صادر شده و سایر پرونده ها نیز در حال پیگیری است.

اصلانی ادامه داد: سازمان بازرسی نیز در چارچوب قانون و در راستای حفظ منافع عمومی بر عملکرد دستگاه های مختلف نظارت دارد و ارتباط موثر و سازنده ای هم با دستگاه های مختلف از جمله استانداری برای رفع یا کاهش مشکلات دارد.

وی گفت: در سفر رییس جمهوری چهار مولفه مهم کلان شامل نفت و گاز، اربعین، کشاورزی و گردشگری معرفی شد که باید علاوه بر دستگاه های مرتبط با این حوزه ها، رسانه ها و مردم نیز مطالبه گر نتایج سفر و مصوبه های این حوزه ها باشند./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار