مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: یک درصد جمعیت استان که تحت پوشش آب و فاضلاب نیستند با برنامه‌ریزی اتخاذ شده در اسرع وقت تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
کد خبر: ۱۰۰۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲ 12 October 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛  نورالله تیموری در نشست ستاد بحران استان میانگین جمعیت روستایی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب در کشور را ۸۳ درصد ذکر کرد و اظهار داشت: ایلام از این حیث بالاتر از میانگین کشوری و با ۹۹ درصد جایگاه نخست کشور را در اختیار دارد.

وی افزود: یک درصد جمعیت استان که تحت پوشش آب و فاضلاب نیستند با برنامه‌ریزی اتخاذ شده در اسرع وقت تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل آبفای ایلام تاکید کرد: با تلاش های انجام شده افزایش ظرفیت آب شهر ایلام در دست اقدام است که به‌عنوان یک تجربه موفق در کشور معرفی شده است.

تیموری ادامه داد: روزانه ۴۸۰ لیتر در ثانیه آب از سد چم گردلان به شهر ایلام منتقل می‌شد که در این طرح این مقدار به ۶۳۰ لیتر بر ثانیه افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: مشکل و چالش آبی شهرهای ایلام، ملکشاهی، چوار و در حوزه روستایی شهرستان هلیلان به ۲۰ سال گذشته باز می گردد که با تخصیص اعتبارات روستایی و برنامه ریزی مسنجم شرکت درصدد رفع این مشکلات است.

وی یادآور شد: از سال ۹۳ تا ۹۸ بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات روستایی برای رفع مشکلات کم آبی روستاییان استات جذب شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام بیان داشت: همچنین از محل اعتبارات روستایی تزریق شده آبرسانی به ۲۴۰ روستا انجام شد و تعداد روستاهای که مشکل کم آبی داشتند از سال ۹۳ تاکنون از ۱۲۵ روستا در استان به ۲۲ روستا رسید که امسال به دلیل کم آبی و خشکسالی تعداد آنان به ۲۶ روستا افزایش یافت.

تیموری اضافه کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده مشکل تامین آب روستایی شهرستان های چوار و هلیلان نیز در دست انجام است.

مدیر آب و فاضلاب ایلام در ادامه با اشاره به تاثیر شیوع کرونا بر افزایش مصرف آب در ایلام یادآور شد: مصرف آب در این استان ۳۰ درصد نسبت به سنوات قبل افزایش یافته است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار