امام جمعه ایلام ؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مدیران فردا از بین دانش آموزان امروز رشد می کنند و یکی از تشکل هایی که می تواند در تربیت مدیران آینده جامعه موثر باشد، همین اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان است.
کد خبر: ۱۰۰۰۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸ 12 October 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛  حجت الاسلام اله نور کریمی تبار در دیدار مربیان، اساتید و دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی استان ایلام، اظهار داشت:دانش آموزان به عنوان نیروهای جوان و پر انرژی، نقش مهمی در تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و ساختن ایرانی مقتدر دارند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه باید به خودمان توجه داشته باشیم و از سرمایه وجودی خودمان غفلت نکنیم، تاکید کرد: باید به جایگاه خود در عالم خلقت توجه داشته باشیم، از این جهان مادی بیرون بیایم تا به خداوند متعال نزدیک شویم.

حجت‌الاسلام کریمی تبار یادآور شد: ارزش انسان به این است که به خدا وصل شود و گمشده انسان در این کره خاکی تنها ثروت، پست و مقام نیست، اگر چه به اینها نیاز دارد، ولی گمشده واقعی انسان خداست.

وی با اشاره به کلام خداوند در قرآن کریم اضافه کرد: آرامبخش دل ناآرام انسان، یاد خداوند متعال است و انسانی که به سمت خدا حرکت می کند، در کوران حوادث نیز مورد امتحان قرار می گیرد تا عیار او افزایش یابد، چراکه خداوند متعال برای ادعاهایی که انسان ها دارند آنان را مورد امتحان قرار می دهد.

امام جمعه ایلام با اشاره به اهمیت انجمن های اسلامی دانش آموزان، گفت: مقام معظم رهبری در این خصوص فرموده اند که اول خودتان اسلامی شوید، یعنی اینکه اسلام را بشناسید و بعد به اسلام عمل کنید و سپس دیگران را نیز به اسلام دعوت کنید.

کریمی تبار با تاکید بر اینکه رفتار، عمل و گفتار متولیان انجمن های اسلامی دانش آموزان الگوی سایر دانش آموزان است، اظهار داشت: رفتارها می تواند موجب جذب و یا دفع شود، که این مهم اهمیت و جایگاه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی را بیش از پیش افزایش می دهد.

وی تصریح کرد: اتحادیه انجمن های اسلامی پیوندی ارزشمند با شهدای دانش آموز دارد که پیشگام ما در دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب بوده و هستند.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه ما مسیری را انتخاب کرده ایم که پیشگامان این مسیر شهدای دانش آموز هستند که روزی آنان در نزد خداوند متعال است، افزود: تشکل انجمن های اسلامی دانش آموزان، فرصتی برای کار تشکیلاتی است، استعدادهای مختلفی به انسان داده شده است، یکی از کارهای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان این است که به استعدادهای خود پی ببرند و استعدادهای دیگر را شناسایی کنند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار تاکید کرد: دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی باید در عرصه های مختلف برای تاثیرگذاری بر دیگران پیشگام باشند که اجر معنوی بالایی هم دارد، ما در برابر خود و دیگران مسئولیت داریم، البته دشمنانی همچون شیطان، نفس اماره و آمریکای جنایتکار هم داریم.

وی بیان کرد: آمریکا و دشمنان نظام اسلامی و انقلاب، تمام توان و امکانات خود را در فضای مجازی برای گمراه کردن دانش آموزان و نسل جوان ما به کار گرفته اند.

وی یادآور شد: روند ترقی در این انجمن ها باید به نحوی باشد که نیروهای ارزشمند مورد توجه قرار گیرند، مسوولان انجمن های اسلامی دانش آموزان ارتباط خود را با ائمه جمعه و روحانیون شاخص در خط امام (ره) و رهبری در شهرستان ها برقرار کنند و از نظرات آنان در برنامه ها استفاده کنند.

امام جمعه ایلام بیان کرد: مدیران آموزش و پرورش در شهرستان های مختلف نیز با ارتباط با ائمه جمعه، مشکلات پیش روی انجمن های اسلامی دانش آموزان را بررسی و رصد کنند و زمینه های لازم را برای فعالیت هر چه بهتر این انجمن ها فراهم کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار