مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام:
ابدالی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: برای انتقال و نهادینه کردن ارزش‌های محیط زیستی در سنین ارزشمند کودکی باید تلاش کرد.
کد خبر: ۱۰۰۰۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰ 12 October 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ غلامرضا ابدالی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام به مناسبت گرامیداشت هفته ملی کودک، بیان داشت: یادآوری دوران کودکی با همه‌ی دشواری‌ها و تلاش‌های بی وقفه اش در مسیر بدست آوردن توانایی و مهارت‌های ورود به عرصه‌ی زندگی، همواره سرشار از شیرینی و لذت است.

او عنوان کرد: این دوران، شکل دهنده به شخصیت و منشی است که دهه‌های بعدی زندگی مان بر آن استوار بوده و هنجار‌ها و باید و نباید‌های اجتماعی را در لوح سفید ذهن شکل می‌دهد، هنجار‌هایی که تعیین کننده نوع روابط با دیگران و محیط اطراف است، محیطی که تمامی ارکان زندگی ما را در بر می‌گیرد و در حوزه‌های ۴ گانه‌ی آب، خاک، هوا، تنوع زیستی دسته بندی می‌شوند.

او تصریح کرد: انتقال ارزش‌های محیط زیستی و هنجارسازی در سنین ارزشمند کودکی، راهکاری اساسی برای ساختن دنیایی بهتر در اجتناب از تکرار اشتباهاتی است که نسل حاضر و نسل‌های قبلی در ارتباط با محیط زیست داشته و دارند.

او ادامه داد: بر همین اساس، اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام با استقرار و پیشبرد برنامه‌های دبیرخانه ملی آموزش‌های محیط زیستی برای کودکان سنین پیش دبستانی در تلاش است تا در هم افزایی با تمام مربیان و علاقه‌مندان آموزش محیط زیست به کودکان، اقدام به تعریف برنامه و تولید و نشر محتوا‌های چندرسانه‌ای جذابی در این زمینه نماید.

ابدالی اضافه کرد: همزمان با روزجهانی کودک که بهانه‌ای برای بازگشت به گذشته خود و نگاه به آینده کودکان و فرزندانمان هست، از مشارکت کودکان در این مسیر به گرمی استقبال داشته و امیدوار و آرزومند هم افزایی‌های بیشتر مدنی و اجتماعی در این مسیر مهم و سرنوشت ساز هستیم./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار