مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی ایلام:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از برگزاری داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸ 11 October 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه‌زاده عنوان کرد: داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی (مهر اصالت) با حضور سه داور استانی برگزار شد و آثاری که در این مرحله امتیاز کافی را کسب کردند برای داوری ملی به وزارتخانه ارسال شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام بیان داشت: داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود و شاخص‌هایی چون مرغوبیت مواد اولیه، قابلیت بازاریابی، اصالت و نوآوری در طرح و... از عوامل موثر در دریافت این نشان در سطح ملی است.

شنبه‌زاده با بیان اینکه در این داوری از ۱۷ اثر صنایع ‌دستی ۱۲ اثر به مرحله ملی معرفی شدند، تصریح کرد: آثاری که برای دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا داوری شدند شامل رشته‌های گلیم ساده، گلیم نقش برجسته، حصیر، صنایع چوب، گیوه‌بافی و... هستند.

وی با اشاره به اینکه احترام به ارزش‌های محیطی، به کارگیری مواد اولیه، مسئولیت اجتماعی، اصالت، بیان هویت فرهنگی و ارزش‌های زیبایی شناختی سنتی، مرغوبیت صنایع‌دستی تولیدی، نوآوری در طراحی و قابلیت بازاریابی آیتم‌های حائز اهمیت در ارزیابی صنایع‌دستی استان هستند، افزود: آثار برتر امتیازات ویژه‌ای همچون ارسال برای دریافت نشان بین‌المللی مهر اصالت بر اساس سهمیه‌بندی جهانی صنایع‌دستی، اعطای تسهیلات کم‌بهره، اعطای جایزه و نشان سیمین، اولویت اعزام برای شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی، نمایش آثار در نمایشگاه دائمی، معرفی و تأمین درصدی از هزینه‌های شرکت در دوره‌های آموزشی بین‌المللی صنایع‌دستی دریافت می‌کنند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار