آن چه که برای همه مشهود است دهلران و گرمای طاق فرسای بالای 50درجه آن است و همین سبب شده که مردم تنها در فصل پائیز امکان حضور درپارک ها برای گذران اوقات فراغت خود و خانواده داشته باشند  که متاسفانه تاریکی پارک های شهر محلی برای جولان و عرضه مواد مخدر در جلوی دیدگان عموم بخصوص خانواده ها شده است.
کد خبر: ۱۰۰۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲ 11 October 2021

تابناک ایلام  مجتبی کاور :: امنیت اجتماعی یکی از موضوعات بسیار مهم جامعه است،  موضوعی که نباید به راحتی از کنار آن گذشت، چرا که عدم توجه به این مقوله از سوی متولیان و مسئولان می تواند زمینه افزایش مشکلات اجتماعی را بیش از پیش بیشترکند

شیوع کرونا،  مخاطرات  اجتماعی ، اقتصادی زیادی در دوسال گذشته در پی داشته است که  یکی از آن مخاطرات خانه نشینی بسیاری از اعضای خانواده ها و مشکلات اقتصادی و مرگ بسیاری از مردم در سر تا سر دنیا بود .ولی با کشف واکسن کرونا شاهد افزایش امید به زندگی در جهان هستیم که این مقوله نیز  در کشور ما هم روز به روز مشهود تر می شود .هر چند تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم ولی هر آنچه که هست شاهد کاهش آمار مرگ میر ناشی ازکرونا در کشور هستیم که بسیار امید بخش است .

با سرعت بخشی واکسیناسیون و برداشتن سن واکسیناسیون در کشور شاهد رونق کسب کار و دور همی ها خانوادگی هستیم که این امر امید به زندگی پسا کرونا را نشان می دهد .اما در این بین شاهد آن هسیم که برخی دستگاه ها و متولیان شهری همچون روال گذشته امورات محوله کاری خود را در دوران همه گیری کرونا به حال خود رها کرده اند که نیازاست شرایط  را برای پسا کرونا آماده کنند.

حال که شرایط جامعه در حال تغییر به پسا کرونا است، متاسفانه آشفتگی ساختار اجتماعی و اوقات فراغت در دهلران بسیار نگران کننده است .چرا که توزیع مواد مخدر در پارک ها  و بوستان های شهری و خاموشی مطلق پارک ها  و تردد موتورسیکلت و خودرو در پارک های شهر دهلران و نبود سرویس بهداشتی  به یک معظل تبدیل شده  که نیازمند برنامه ریزی متولیان امر در خصوص حل مشکلات مطرح شده است.

آن چه که برای همه مشهود است دهلران و گرمای طاق فرسای بالای 50درجه آن است و همین سبب شده که مردم تنها در فصل پائیز امکان حضور درپارک ها برای گذران اوقات فراغت خود و خانواده داشته باشند  که متاسفانه تاریکی پارک های شهر محلی برای جولان و عرضه مواد مخدر در جلوی دیدگان عموم بخصوص خانواده ها شده است.

موضوعی که باعث نگرانی مردم بخصوص خانواده ها شده است، هر چند اقدامات نیروی انتظامی در بحث برخورد با جرائم مختلف بخصوص توزیع مواد مخدر قابل تقدیر است ولی پاک سازی محیط های عمومی همانند پارک ها شقایق ودیگر محلات توزیع مواد مخدر یک مطالبه عمومی مردم از  متولیان امراست تا شرایط اوقات فراغت خانواده ها در پارک های شهربدون جولان عرضه کنندگان مواد مخدر  مهیا شود.

عدم توجه شهرداری به روشنایی پارک ها و نبود سرویس بهداشتی و هرس چمن پارک های  شهر هم کاملا مشهود است که این امر نیز علاوه بر افزیش معظلات اجتماعی شاهد رنجش شهروندان از عملکر ضعیف شورای شهردر تحقق وعده های خود در بحث توسعه شهری و توجه به مطالبات مردم  و شهرداری شده است که چرا باید پارک های شهر این چنین رها و محلی برای پیست موتورسواری و... تبدیل شوند.

بدون شک با بررسی میدانی از سطح شهر شاهد تضعیف حقوق شهروندی از سوی بسیاری از ادارات و نهاد های دولتی هستیم که نیاز است دادستان به عنوان مدعی العموم به موضوعات ورود کند. چراکه شهروندان از عدم توجه  ادارات و نهاد ها در خصوص عدم انجام امورات محوله خود و رعایت حقوق شهروندی بشدت  ناراخت هستند باشد که دادستان تازه نفس دهلران به عنوان مدعی العموم مطالبات عمومی بر زمین مانده مردم را احقاق حق کند تا مردم به ابتدایی ترین حقوق خود که رفاه و امنیت اجتماعی است دست پیدا کنند  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار