محور قرار گرفتن این شخصیت ارزشمند دینی وسیاسی تراز اول استان از سوی دبیران احزاب سیاسی اصولگرا در قضیه انتصاب استاندار ایلام ،نه از بُعد  همفکری و همسویی سیاسی ،بلکه  نشات گرفته از جایگاهی است که شرع وقانون برای رهبری نظام جمهوری اسلامی ترسیم کرده  وایشان نیز با وقوف به این جایگاه رفیع همواره در مسیری گام نهاده اند که آثاری از خدشه به این جایگاه مشهود نیست .
کد خبر: ۱۰۰۰۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۰ 11 October 2021

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::این روزها که موضوع تغییر مدیریت اجرایی وسیاسی استان قوت گرفته است ،شکل گیری بگو مگو ها ورفتارهایی از سوی برخی افراد تاثیر گذار از طیف سیاسی همسو با دولت مستقر ،مدعیان نخبگی ،رسانه ها و برخی فعالین شبکه های اجتماعی را شاهدیم که نه تنها با منافع استان در تضاد وتباین است،بلکه در جاهایی نیز همچون تیرهای زهر آگینی بصورت نادانسته وگاها هدفمند ،شان و جایگاه ظرفیت های ارزشمند انسانی استان را هدف قرار می دهند .

برکسی پوشیده نیست که ظرفیت های انسانی هر منطقه واستان محصول سالها تلاش ،هزینه و تجربه اندوزی هایی است که با عبور از کوران حوادث و کسب تجربه و تخصص به ذخایر ارزشمند مدیریتی تبدیل شده اند.

بنابراین صیانت از این ذخیره های ارزشمند با هر نگاه ودیدگاه سیاسی وظیفه ای همگانی است که بر دوش یکایک افراد جامعه خصوصا نخبگان وتاثیرگذاران قرار دارد، باید مراقبت نمود که رویدادهای گذرای سیاسی ،دوران گذار از قدرت جریانات سیاسی و میدان کسب قدرت به ابزاری برای آسیب دیدن این ذخائر ارزشمند انسانی تبدیل نشود.

در روزهای گذشته موضوع تغییر مدیریت اجرایی استان که متاثر از جابجایی قدرت در راس هرم اجرایی وسیاسی کشور به گفتمان روز رسانه ها و شبکه های اجتماعی تبدیل شده است ،برخی اظهار نظرها و موضعگیری هایی را شاهدیم که نه تنها بوی دلسوزی برای توسعه استان و تامین منافع استان از آن به مشام نمی رسد بلکه آثار زهرآگین این شلیک های ناشیانه و گاها هدفمند مهمترین ظرفیت ومولفه توسعه استان یعنی ظرفیت های انسانی را به مسلخ کشانیده است .

بر همگان روشن است که براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که امروز همه ما درچارچوب آن مسائل اجرایی،سیاسی ،فرهنگی ،اقتصادی وامنیتی کشور را پیش می بریم ،جایگاه ارکان قدرت از رهبری نظام گرفته تا روسای سه قوه با ظرافت ترسیم شده و در این خصوص جایی برای هیچ بحث وجدلی باقی نمانده است .

بنابراین قانون اساسی بعنوان منشور ملی ایرانیان تمامی حدود وثغور مدیریت کشور ،انتخابات ،تعیین روسای قوا و سازمان ها ونهادها ،شیوه عمل روسای سه قوه ووظایف آنان را به صراحت تبیین نموده ودر این چهل سال گذشته نیز تمامی امور مدیریت اجرایی ،سیاسی و امنیتی کشور در چارچوب همین منشور بدون هیچ مانع ومشکلی دنبال شده است .

اینک که کشور سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری را تجربه نموده است ودر این سیزده اتفاق مهم در سپهر قدرت اجرایی وسیاسی کشور ،انتصاب مدیران ارشد ،میانی و پایینی کشور با رعایت اصل تفکیک قوا مسیر درست ومنطقی خود را دنبال نموده است ، قطعا در این دوره نیز با وجود برخی انتقادات نشات گرفته از برخی دخالت های بی حدو حصر و سهم خواهی های سیاسی، این رویداد مسیر درست خود را تا انتها دنبال خواهد کرد .

 چنانچه قانون اساسی کشور را بعنوان منشور ومحور اتحاد و اجماع ایرانیان بر سر مدیریت کشور را قبول داریم ،باید بر این موضوع مهم اتفاق نظر داشته باشیم که نماینده ولی فقیه در استان ،سایه رهبری دینی وسیاسی کشور بعنوان فرد اول کشور بر اساس همین قانون اساسی است واهتمام به حفظ شان وجایگاه رهبری نظام با دو رویکرد سیاسی و دینی هم وظیفه ای ملی قلمداد می شود وهم ادای تکلیفی دینی ومذهبی !

امروز نماینده رهبری نظام اسلامی در استان ایلام به فردی واگذار شده که در طول مدت عهده دار شدن این مسئولیت سیاسی ودینی ،با ساده زیستی ،رفتار عالمانه ،محوریت مورد وثوق مردم ونخبگان از هر طیف و دیدگاهی به خوبی نشان داده اند که نماینده ای قابل برای ولی فقیه در استان هستند.

از اینرو لازم است عرصه تغییر قدرت در استان و جدل ها بر سر کسب آن به ساحت نماینده ولی فقیه کشانیده نشود ،چرا که خلط مبحث نمودن ، تفسیر نادرست از احترام احزاب سیاسی ،فعالین انتخاباتی به شان وجایگاه نماینده ولی فقیه به عنوان محور اجماع و وحدت بخش برای کاهش تنش ها در مسیر انتصاب مدیرارشد استان و تعبیر آن  به دخالت در انتصابات ،مسیری هدفمند برای تضعیف این چهره عالم و محور وحدت اقوام و دیدگاههای سیاسی را دنبال خواهد کرد .

باید دقت کرد که نماینده ولی فقیه در استان با علم وآگاهی کامل اصول وچارچوب های مدیریت کشور هرگز در مسایل انتصابات استان دخالت ننموده و با ملحوظ دانستن اصل تفکیک قوا و رعایت بی طرفی ،در موضعگیری هایشان  صرفا منافع مردم استان را ملاک عمل وگفتار خویش قرار داده اند. 

محور قرار گرفتن این شخصیت ارزشمند دینی وسیاسی تراز اول استان از سوی دبیران احزاب سیاسی اصولگرا در قضیه انتصاب استاندار ایلام ،نه از بُعد  همفکری و همسویی سیاسی ،بلکه  نشات گرفته از جایگاهی است که شرع وقانون برای رهبری نظام جمهوری اسلامی ترسیم کرده  وایشان نیز با وقوف به این جایگاه رفیع همواره در مسیری گام نهاده اند که آثاری از خدشه به این جایگاه مشهود نیست .

حال عده ای نادانسته و  یا آگاهانه در صددند تا با پیش کشیدن موضوع غیر واقع دخالت این شخصیت جامع در انتصاب مدیران اجرایی استان ،شان وجایگاه نماینده ولی فقیه به صورت عام و شخصیت ارزشمند دکتر کریمی تبار امام جمعه مردمی استان را در معرض تخریب قرار دهند،موضوعی بودار منبعث از نگاههای کور متعصبانه قوم سالارانه گره بسته به نخ پوسیده انتقام جویی وغرض ورزی که از اساس جایگاه ولی فقیه بعنوان محور اجماع و وحدت اقوام استان را نشان گرفته اند .

در این برهه این وظیفه نخبگان ،رسانه ها ومتاثرین سیاسی و رسانه ای استان است که با مداقه در اتفاقات ورویدادهای گوناگون استان ،تفسیر درست واصولی از آن و تشخیص سره از ناسره، با انسداد منافذ نفوذ ورسوخ معدود سواستفاده گران از شرایط سیاسی ناشی از گذار قدرت ،مانع از میدان داری افراد معلوم الحالی شوند که با رفتارهای هیجانی و نسنجیده خود خط تخریب محور وحدت استان را دنبال می کنند ،خطی که انتهای آن به مسلخ رفتن منافع مردم استان است و لاغیر !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار