جانشین فرمانده مرزبانی استان ایلام؛
جانشین فرمانده مرزبانی استان ایلام گفت: از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۸ هزار راس احشام قاچاق در مرزهای استان ایلام کشف و ضبط شده است.
کد خبر: ۱۰۰۰۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵ 09 October 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ احمدرضا حاتمی  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته ناجا، حفاظت و حراست از نوار مرزی را از وظایف اصلی مرزبانان برشمرد و اظهار داشت: تاکنون ۲٠ پاسگاه مرزی در نوار مرزی ۴۳۵ کیلومتری مرز مشترک ایلام با کشور عراق احداث شده است.

وی با بیان اینکه هوشمندسازی مرزها در دستور کار مرزبانی قرار دارد، افزود: وجود تجهیزات پیشرفته اعم از سیستم های الکترونیکی، اپتیکی و پهپادی برای کنترل و نظارت در امنیت پایدار مرزهای کشور تاثیرگذار است.

جانشین فرمانده مرزبانی استان ایلام گفت: در راستای جلوگیری از قاچاق احشام از سال گذشته تاکنون ۲٠ هزار راس دام قاچاق به ارزش ریالی ۲٠٠ میلیارد ریال در استان کشف و ضبط شد.

سرهنگ حاتمی اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۸ هزار راس احشام قاچاق در مرزهای استان ایلام کشف و ضبط شده است.

وی یاداور شد: ایلام به واسطه داشتن طولانی ترین مرز مشترک با کشور عراق که از مولفه های شاخص قدرت می باشد جز استان های امن مرزی کشور محسوب می شود.

جانشین فرمانده مرزبانی ایلام افزود: در شش ماهه اول سال جاری در بحث کشفیات احشام ۲/۵درصد، مواد مخدر ۵٠ درصد، ارز ۱٠٠درصد، دارو ۵ برابر و اقلام بهداشتی نیز پنج برابر افزایش یافته است.

حاتمی گفت: در اربعین سال جاری بیش از ۷٠ هزار زائر از مرز مهران وارد کشور شده و حدود ۳٠ هزار نفر نیز از این مرز خارج و جهت زیارت عتبات عالیات وارد کشور عراق شده است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار